تبادل هیأت های پارلمانی و سیاسی بین ایران و ویتنام در توسعه همکاری ها موثر است

22:45 - 07 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۴۸۳۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون انرژی مجلس، در دیدار با رئیس کمیسیون علوم مجلس ویتنام تبادل هیأت های پارلمانی و سیاسی بین ایران و ویتنام را در توسعه همکاری ها موثر دانست.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛  فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با فن سوان دونگ رئیس کمیسیون علوم، فناوری و محیط زیست مجلس ویتنام  و هیأت همراه پیش از ظهر امروز (یکشنبه 95/6/7 )دیدار و گفت و گو کرد.

 فریدون حسنوند در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب ایران و ویتنام در عرصه های مختلف گفت: ظرفیت های مناسبی برای توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری وجود دارد که باید از آنها در جهت ارتقاء سطح مناسبات و همکاری های فیمابین بهره برد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با مفید خواندن سفر هیأت های سیاسی و پارلمانی بین دو کشور افزود: تبادل هیأت های پارلمانی و سیاسی بین ایران و ویتنام در افزایش شناخت از توانمندی های یکدیگر و توسعه همکاری ها موثر است.

حسنوند در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری غنی از نظر منابع طبیعی و معدنی، آماده است تا نیازهای ویتنام را تأمین نماید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در پایان این دیدار تصریح کرد: گسترش ارتباط میان مجالس دو کشور به ویژه کمیسیون های تخصصی می تواند در توسعه همکاری های فیمابین نقش موثری ایفا نماید.

سوان دونگ بیان کرد :علاقمندی مجلس ویتنام برای توسعه ارتباطات و همکاری ها با مجلس شورای اسلامی

 فن سوان دونگ رئیس کمیسیون علوم، فناوری و محیط زیست مجلس ویتنام نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه و جهان علیرغم تحریم های طولانی از سوی امریکا و کشورهای غربی، به خوبی توانسته است در زمینه های مختلف علمی و فنی به پیشرفت های چشمگیری دست یابد.

رئیس کمیسیون علوم، فناوری و محیط زیست مجلس ویتنام در ادامه با اشاره به پیشرفت های کشورش در زمینه های کشاورزی و مواد غذایی گفت: ایران و ویتنام می توانند در حوزه هایی که در آنها مزیت دارند با یکدیگر همکاری کنند و مبادلات فیمابین را افزایش دهند.

رئیس کمیسیون علوم، فناوری و محیط زیست مجلس ویتنام، در پایان این دیدار از علاقمندی مجلس ویتنام برای توسعه ارتباطات و همکاری ها با مجلس شورای اسلامی خبر داد و تصریح کرد: تبادل تجربیات میان مجالس ایران و ویتنام در امر قانونگذاری نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دو کشور دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *