پیشرفت 92 درصدی توسعه فاز یک بوستان نهج البلاغه/ بهره برداری طی ماه های آینده

23:50 - 07 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۴۶۹۴
شهردار منطقه 2 در تشریح جزئیات توسعه فاز یک بوستان نهج البلاغه گفت: بر اساس آخرین برآوردها پروژه تاکنون 92 درصد پیشرفت داشته و در حال حاضر اقدامات مربوط به فضای سبز در دست اجرا است.

به گزارش گروه جامعه ، عزیزالله نظری با اشاره به وضعیت رود دره فرحزاد به عنوان یکی از فضاهای مهم و با ارزش منطقه 2 گفت: این رود دره سالیان متمادی به دلایل مختلف تحت تصرف خودانگیخته و سازمان نیافته اقشار كم درآمد و حاشیه نشین شهر تهران قرار گرفته بوده است. متاسفانه به دلیل استفاده نابجا و ناآگاهانه این افراد شرایط ناپایداری از لحاظ محیطی بر این محدوده حكم فرما شد و چشم انداز مبهمی را فراروی این منطقه قرارداده بود.

وی افزود: در همین راستا در سال 87 عملیات اجرایی فاز یك رود دره فرحزاد ( فاز یك بوستان نهج البلاغه) در مساحتی به میزان 300 هزار متر مربع حد فاصل خیابان ایوانك تا اتوبان همت آغاز شد و در سال 88 به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه 2 با تاکید بر امکانات فاز یک بوستان نهج البلاغه تصریح کرد: این فضا شامل فضاهای سبز متنوع، مسیر دوچرخه سواری، سرویس بهداشتی، مسجد، یادمان شهدا، بوفه ورستوران، آلاچیق، پل عابر پیاده، سینماهای شش بعدی، زمین بیلینو، آبنما، آبشار، پاركینگ، زمین بازی كودكان و مبلمان پاركی ، ایستگاه كرایه دوچرخه و وسایل بدنسازی است.

نظری اجرای فاز 2 بوستان نهج البلاغه را از مهم ترین اقدامات عمرانی منطقه طی سال های اخیر معرفی کرد و گفت: در سال 1388 عملیات عمرانی در زمینی به مساحت 560000 متر مربع حد فاصل اتوبان همت تا اتوبان حكیم شروع و در اردیبهشت سال 1392 به بهره برداری رسید.

وی با یادآوری آغاز عملیات عمرانی توسعه فاز یک بوستان نهج البلاغه از سال 92 عنوان کرد: اجرای این پروژه از حد فاصل خیابان ایوانك تا بزرگراه نیایش به مساحت 150000 متر مربع تعریف شده است و شامل امكاناتی چون مسیرهای پیاده رو، مسیر دوچرخه کرانه آب و سلامت، فروشگاه و زمین اسكیت، باغ هنر، آمفی تئاتر روباز، مسیرچوبی و ... می شود.

به گفته شهردار منطقه 2 عملیات عمرانی توسعه فاز یک بوستان نهج البلاغه تا پل نریمان انجام شده و پروژه 92 درصد پیشرفت داشته است. در حال حاضر نیز اقدامات مربوط به فضای سبز در دست انجام است.

نظری با تاکید بر اینکه بخش های آماده شده به زودی به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: به منظور امتداد بوستان نهج البلاغه تا اتوبان نیایش لازم است معارضینی را که در قسمت شمالی محدوده قرار دارند تملک کنیم. لازم به ذکر است به محض تملک یک کیلومتر باقی مانده طرح توسعه فاز یک به طور کامل صورت می گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *