اگر سربازان آمریکایی مجددا دستگیر شوند، به این سادگی آنها را رها نخواهیم کرد/مقصر اصلی حضور آمریکا در منطقه کشورهای حوزه خلیج فارس هستند

7:27 - 08 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۴۵۸۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
محمدحسن آصفری گفت: آمریکایی ها باید این را بدانند که اگر دفعه قبل ما 10 تفنگدار آنها را با واسطه رها کردیم اگر مجددا این اتفاق بیفتد جمهوری اسلامی به این سادگی ها سربازان آنها را رها نخواهد کرد.
اگر سربازان آمریکایی مجددا دستگیر شوند، به این سادگی آنها را رها نخواهیم کرد/مقصر اصلی حضور آمریکا در منطقه کشورهای حوزه خلیج فارس هستند
محمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و جولان دادن برخی از ناوها در نزدیکی آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: هدف اصلی آمریکایی ها از حضور در خلیج فارس این است که منطقه را ناامن کنند و در پرتو این ناامنی حضور خود را تقویت ببخشند و از منابع خلیج فارس استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به حساسیت و موقعیت بسیار ارزشمند منطقه خلیج فارس آمریکایی ها به هیچ وجه دست از این منطقه برنمی دارند و به دنبال این هستند که حضور خود را در خلیج فارس تثبیت کنند.

آصفری با بیان اینکه حضور ناوهای آمریکایی در نزدیکی آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران بیشتر برای آن است که قبح حضور خودشان در این منطقه را بشکنند گفت: آنها فکر می کنند که ایران نسبت به حراست از آبهای سرزمینی خودش کوتاه خواهد آمد درحالیکه آمریکایی ها باید این را بدانند که اگر دفعه قبل ما 10 تفنگدار آنها را با واسطه رها کردیم اگر مجددا این اتفاق بیفتد جمهوری اسلامی به این سادگی ها سربازان آنها را رها نخواهد کرد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مقصر اصلی حضور آمریکایی ها در منطقه کشورهای حوزه خلیج فارس هستند تصریح کرد: امنیت منطقه را کشورهای حوزه خلیج فارس می توانند تامین کنند نه آمریکایی ها و اگر کشورهای حوزه خلیج فارس با یکدیگر متحد شوند، مطمئنا آمریکایی ها به خودشان اجازه نخواهند داد که در این منطقه حضور پیدا کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بهتر است تا دیر نشده کشورهای حوزه خلیج فارس از هر انعقاد هر نوع قراردادی که حضور نظامیان آمریکا در منطقه را تداوم می بخشد پرهیز کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *