رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناطق حق اصولگرایان مجلس پنجم را ضایع می‌کرد

11:31 - 07 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۴۵۷۸
نماینده مردم مشهد در مجلس پنجم، گفت: با توجه به فضا سازی‌هایی که مطبوعات دوم خرداد انجام می‌دادند گاهی شرایط به نحوی پیش می رفت که برای جلوگیری از ایجادشائبه جناحی‌گری و سیاسی‌کاری در روابط مجلس پنجم و دولت هفتم، آقای ناطق مجبور می‌شد حق اصولگرایان مجلس را ضایع کند.
ناطق حق اصولگرایان مجلس پنجم را ضایع می‌کردحمید رضا ترقی نماینده مردم مشهد در مجلس پنجم در بخشی از گفت و گوی تفصیلی خود با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به نحوه مدیریت ناطق نوری در این مجلس، اظهار کرد: پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره هفتم در سال 1376،‌ از آن جهت که ناطق نوری به عنوان رئیس مجلس رقیب انتخاباتی کاندیدای پیروز بود، باید بگونه‌ای در نهاد قانونگذاری عمل می‌کرد که تصور سنگ اندازی مجلس در قبال دولت تازه روی کار آمده بواسطه مسائل جناحی مطرح نشود.

وی ادامه داد: با توجه به فضا سازی‌هایی که مطبوعات دوم خرداد انجام می‌دادند گاهی شرایط به نحوی پیش می رفت که برای جلوگیری از ایجادشائبه جناحی‌گری و سیاسی‌کاری در روابط مجلس پنجم و دولت هفتم، آقای ناطق مجبور می‌شد حق اصولگرایان مجلس را ضایع کند. لذا نیروهای اصولگرا شدیدا از این نحوه برخورد ناطق نوری ناراحت بودند و حتی این ناراحتی را هم ابراز می کردند.

ترقی خاطرنشان کرد: به هر حال سیاست آقای ناطق نوری حفظ توازن بود؛ اما در مجموع مجلس پنجم هم استیضاح‌های لازم را انجام داد و هم استراتژی کلان خود را بویژه در قضایایی نظیر قانون مطبوعات و نحوه تعامل با دولت وقت پیش برد و این امر از آن جهت ناشی می شد که اصولگرایان مجلس پنجم فراکسیون و تشکیلات قدرتمندی داشتند.

ناطق حق اصولگرایان مجلس پنجم را ضایع می‌کرد

متن کامل مصاحبه تفصیلی با حمیدرضا ترقی را اینجا بخوانید.



برچسب ها: مجلس پنجم ناطق ترقی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *