رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روی تصمیمات سیاست خارجی ترکیه نمی شود حساب کرد/چین همواره علیه تکفیری ها قدم برداشته است

10:42 - 07 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۴۵۵۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل آنکه ترک ها خودشان در عرصه سیاست خارجی تصمیم گیرنده نهایی نیستند می بینیم که تصمیمات آنها در این حوزه مقطعی است و به هیچ وجه نمی شود روی آن حساب کرد.
روی تصمیمات سیاست خارجی ترکیه نمی شود حساب کرد/چین همواره نشان داده که علیه تکفیری ها قدم برداشته است
اسماعیل کوثری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به تصمیم کشور چین برای ورود به جبهه سوریه جهت انجام اقدامات مستشاری گفت: در زمانه کنونی کشورهای مختلف احساس کنند که اگر در میدان نبرد علیه تکفیری ها ظاهر شوند برای آنها امتیازهایی در عرصه دیپلماسی بین الملل به ثبت خواهد رسید و البته چین هم با توجه به سیاست های خارجی و دیپلماسی فرامرزی اش، همواره نشان داده که در راستای مبارزه با تکفیری ها قدم برداشته است.

وی با بیان اینکه هرچقدر جبهه مقاومت گسترده تر باشد، اثرات آن نیز به مراتب پررنگ تر و قوی تر خواهد بود یادآور شد: گسترده تر شدن جبهه مقاومت، ظرفیت ما را در عرصه های بین المللی نیز افزایش خواهد داد.

کوثری همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص تصرف منطقه جرابلس در سوریه توسط نیروهای نظامی ترکیه، تصریح کرد: به دلیل آنکه ترک ها خودشان در عرصه سیاست خارجی تصمیم گیرنده نهایی نیستند می بینیم که تصمیمات آنها در این حوزه مقطعی است و به هیچ وجه نمی شود روی آن حساب کرد.

وی تاکید کرد: به دلیل فقدان ثبات در عرصه سیاست خارجی ترکیه، ما نیز نباید چندان به صحبتهای آنان اعتماد کنیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *