اعتراف پایگاه خبری آمریکایی به تحقیر ایالات متحده در برابر ایران/ چرا دستگیری 10 تفنگدار آمریکایی برای ارتش یانکی ها درس عبرت نشد؟

7:06 - 07 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۴۰۸۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
پس از دستگیری 10 تفنگدار آمریکایی در دی ماه گذشته و در حوالی جزیره فارسی از آبهای سرزمینی ایران، هفته گذشته نیز خبری منتشر شد مبنی بر آنکه 4 فروند قایق تندرو متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تنگه هرمز به یک فروند ناو آمریکایی به نام یو اس اس نیتز (USS Nitze) نزدیک شدند.
-گروه سیاسی: پس از دستگیری 10 تفنگدار آمریکایی در دی ماه گذشته و در حوالی جزیره فارسی از آبهای سرزمینی ایران، هفته گذشته نیز خبری منتشر شد مبنی بر آنکه 4 فروند قایق تندرو متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تنگه هرمز به یک فروند ناو آمریکایی به نام یو اس اس نیتز (USS Nitze) نزدیک شدند.

قایق

شمار بالای تقابل میان نیروهای ایرانی و آمریکایی در خلیج فارس

خبرگزاری فاکس نیوز پس از انتشار این خبر گزارش داد که "طبق اعلام ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، بین شناورهای ایران و آمریکا در سال 2015 مجموعاً 30 مورد تقابل وجود داشته است"؛ موضوعی که با توجه به دستگیری و سپس رهاسازی 10 تفنگدار آمریکایی در سال گذشته، بسیار قابل تامل به نظر می رسد.

در همین رابطه یک مقام وزارت دفاع آمریکا روز جمعه (5 شهریور) گفته است که درگیری‌های خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا در خلیج فارس در سال 2016 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته پنجاه درصد افزایش یافته است. 


قایق

سناتور ارشد آمریکا خواستار واکنش دولت اوباما به تقابل شناورهای ایران با آمریکا شد

یک قانونگذار ارشد آمریکایی روز جمعه با اشاره به تقابل شناورهای ایران و آمریکا در خلیج فارس از دولت این کشور بابت توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده‌ و گفته این حوادث نشان می‌دهد روابط تهران و واشنگتن بعد از برجام گرم نشده است.  

کلی آیوت، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و عضو کمیته نیروهای مسلح این مجلس در بیانیه‌ای گفت: «علی‌رغم ضمانت‌های دولت مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای بین کشورهای ما، تهران را به یک شریک جهانی هم‌راستا تبدیل خواهد کرد، تعرض‌های مهارنشده و فعالیت‌های مخرب ایران در سراسر خاورمیانه رو به افزایش است.»

وی در بخش دیگری از این بیانیه از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته برای حفظ ایمنی نیروهای آمریکا و متحدان این کشور در منطقه، گامهایی جدی برای پاسخگو کردن ایران بابت فعالیت‌هایش بردارد. 


قایق

واکنش کاخ سفید به عملیات قایق‌های تندرو ایران در تنگه هرمز

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری دو روز پیش خود به مواجهه ناوهای آمریکایی با قایق‌های تندرو ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز واکنش نشان داد و در پاسخ به سوال یک خبرنگار در این مورد گفت که "اقدام قایق‌های ایرانی در چندین مواجهه با کشتی‌های آمریکا در خلیج (فارس) در هفته جاری، موجب نگرانی است و خطرات خطاهای محاسباتی را افزایش می‌دهد". 

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه رفتار ایرانی ها غیرقابل قبول است و (این اقدام) در منطقه‌ای متمرکز مانند تنگه هرمز، خطرات مربوط به احتمال خطای محاسباتی را افزایش می‌دهد گفت: "به خاطر همین حرفه‌ای‌گری بود که از وقوع اتفاقی وخیم‌تر جلوگیری شد".

ارنست همچنین در اظهار نظری تامل برانگیز، حضور کشتی‌های آمریکایی در آب‌های بین‌المللی را همراه با رعایت اصول حرفه‌ای و مطابق با هنجارهای بین‌المللی توصیف کرد؛ وی در خلال صحبت های خود به هیچ وجه از دستگیری و رهاسازی ده تفنگدار آمریکایی در دی ماه سال گذشته صحبت نکرد.

قایق

ایران آمریکا را تحقیر کرده است

اما پایگاه آمریکایی "یو اس نیوز" روز پنجشنبه (4 شهریور) در مطلبی نوشت که "ایران، آمریکا را در آبهای آزاد، تحقیر کرده است."

این پایگاه خبری نوشته است که "واشنگتن بنا به دلایل عملی و سیاسی از اعتراف به تهدیدهای ایران خودداری می‌کند." 

قایق

هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ما شود به آن‌ها اخطار می دهیم و اگر تجاوز باشد مقابله می‌کنیم

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، روز پنجشنبه (4 شهریور) در پاسخ به سئوالی درباره نزدیک شدن قایق‌های تندرو ایران به ناو آمریکایی گفته بود: تامین امنیت کشور در دریا و در خلیج فارس به عهده واحدهای دریایی ماست و به طور طبیعی برای نظارت بر تردد و شناروهای بیگانه این قایق دائم در حال پایش تحولات هستند و به طور طبیعی این در آب‌های سرزمینی خود ما صورت می‌گیرد، اگر هر شناور بیگانه‌ای وارد آب‌های ما شود به آن‌ها اخطار می دهیم و اگر تجاوز باشد مقابله می‌کنیم.

قایق



سرباز ولایت
|
-
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
شهدا مظهر اقتدار نظام ما هستند به هیچ اجنبی اجازه نخواهیم داد که حتی خاک کشورمان ایران اسلامی عزیز به روی پوتینش بنشیند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *