گواهی مبدا الکترونیکی در جهت آسان سازی واردات

5:15 - 06 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۳۹۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از هفته دیگر تمام واردات کالا به بازرسی کالا متصل می شود و از اتاق بازرگانی نیز درخواست کرده ایم که گواهی مبدا را الکترونیکی کند تا آسان سازی و روان سازی انجام گیرد.
به گزارش گروه اقتصاد ، مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه در کشور ما 33 نوع عوارض و 65 نوع معافیت وجود دارد گفت: هنوز که هنوز است نمی توانیم گواهی مبدا بگیریم.
 
مسعود کرباسیان افزود: در بخش تولید ضمانت نامه 11 ماهه برای مواد اولیه داده شود و زمان ترخیص برای واحدهای تولیدی به کمتر از دو ساعت رسیده است.
 
وی در خصوص استاندارد تاکید کرد: توافق شده که حداکثر در مدت هشت روز استاندارد باید جواب  کالاها را ارئه دهد و نمی توان کالای مردم را در گمرک بیش از مدت قانونی نگهداریم.
 
رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه سیاست گمرک ایجاد اتوبان برای تولید است، ادامه داد: سیاست های ما کامل ترین در بخش تولید است.
 
کرباسیان با بیان اینکه همراه با دولت هستیم و از تولید حمایت می کنیم، تاکید کرد: در خصوص قاچاق باید سخت گیری شود و از هفته دیگر تمام واردات کالا به بازرسی کالا متصل می شود و از اتاق بازرگانی  نیز درخواست کرده ایم  که گواهی مبدا را الکترونیکی کند تا آسان سازی و روان سازی انجام گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *