آخرین وضعیت ساماندهی افراد ممنوع المعامله/ تشکیل کارگروه برای بررسی اسامی/ عوارض ناشی از تشابه اسمی برطرف می‌شود

9:48 - 05 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۳۸۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسماعیلی گفت: اسامی افرادی که بنا به دستورات مقامات قضایی در سالیان مختلف ممنوع المعامله شده‌اند در اختیار کارگروهی که به این منظور تشکیل شده، قرار گرفته است.
غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته برای افراد ممنوع المعامله که با گذشت زمان و بوجود آمدن اسامی و مشخصات مشابه، مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: اسامی افرادی که بنا به دستورات مقامات قضایی در سالیان مختلف ممنوع المعامله شده‌اند در اختیار کارگروهی که به این منظور تشکیل شده، قرار گرفته است.

وی افزود: این کارگروه مرکب از نمایندگان دادگستری استان تهران، دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهر تهران و اداره کل ثبت اسناد و املاک است و لیست افراد در اختیار این کارگروه قرار گرفته و قرار بر این است که از قدیمی ترین افرادی که در لیست قرار دارند، بررسی آغاز شود.

 رئیس کل دادگستری تهران در ادامه بیان کرد: با مواردی مواجه شدیم که به دلیل ناقص بودن اطلاعات فرد،  شخصی ممنوع المعامله بوده و شخص دیگری با تشابه اسمی دچار مشکل شده است که با تکمیل این اطلاعات علاوه بر ساماندهی این سامانه، در رابطه با افراد دارای تشابه اسمی با معذوریت مواجه نخواهیم بود.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس اگر برخی از افراد که با دلیل قانونی زمینه ممنوعیت آن‌ها از بین رفته باشد ولو اینکه خودشان دیگر پیگیر رفع این ممنوعیت نبود‌اند، ممنوعیت آن‌ها برطرف خواهد شد و از سوی دیگر اطلاعات کسانی که ممنوعیتشان به قوت خودباقی است و مشخصات سجلی آن‌ها مانند نام پدر و شماره شناسنامه و یا کد ملی ناقص است، تکمیل خواهد شد تا عوارض ناشی از تشابه اسمی برای سایر شهروندان برطرف شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *