کاهش 13 درصدی وقوع سرقت در زاهدان

21:53 - 03 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۳۵۷۷
فرمانده انتظامی زاهدان از کاهش 13 درصدی وقوع سرقت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش گروه جامعه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان؛علی عارف‌نژاد اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد جدی با سارقان و تغییر تاکتیک‌های صورت گرفته در ماه گذشته ماموران انتظامی زاهدان موفق به جلوگیری از وقوع انواع سرقت‌ها و کاهش آن به میزان 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اقدامات انتظامی 2 موضوع مهم آموزش و آگاه سازی شهروندان در دستور کار قرار دارد، گفت: رویکرد ما اجتماعی و جامعه محور است و تاثیر ارائه مناسب آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم به شهروندان بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده انتظامی زاهدان بیان کرد: در همین راستا وقوع سرقت به عنف به میزان 54 درصد، سرقت مغازه 29 درصد، سرقت منزل 19درصد و سرقت موتورسیکلت 7درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از سرقت‌ها در زاهدان از نوع سرقت‌های خرد است و غالب آنها به وسیله معتادان انجام می‌شود که در این زمینه با ناامن کردن فضا برای سارقان معتاد به ویژه در ساعات پایانی شب در دستگیری سارقان نیز شاهد افزایش 76 درصدی بوده‌ایم.

عارف‌نژاد ادامه داد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا نیز با توجه به شعار امسال به طور جدی در دستور کار قرار دارد که آمار افزایش 105 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر عزم جدی پلیس در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده انتظامی زاهدان افزود: در این ماه بیش از 152 هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی غیرمجاز و افزایش 120 درصدی کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *