اگر نظارت همگانی باشد، افراد مجرم نمی‌شوند

18:12 - 03 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۳۵۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب بجنورد در نشست با روحانیون و ائمه جماعات شهرستان فاروج در راستای بررسی نقش مساجد در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی گفت: اگر نظارت همگانی باشد، افراد مجرم نمی‌شوند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین براتی زاده رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب بجنورد در نشست با روحانیون و ائمه جماعات شهرستان فاروج گفت: انسان معاصر در بن بست تنهایی و پوچ گرایی گرفتار شده و مطمئن ترین راه نجات از آن، دین داری و ارزش‌های الهی و اخلاقی است.

وی اظهار کرد: مسجد به عنوان تجلی گاه ارزش‌های الهی، پاکی را تزریق می‌کند و محلی برای تحقق آرزوهای جمعی مسلمانان است.

این مقام قضایی با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در جامعه اسلامی تصریح کرد: مسجد مکانی برای تجلی ایمان، مسئولیت پذیری جمعی، دفاع از مرزهای فکری و عقیدتی، انتقال آموزه‌های اصیل دینی و زدودن زنگارهای بی دینی است.

حجت الاسلام براتی زاده تمرکز و حضور قلب، تقویت روح تقوا، بزرگداشت شعائر اسلامی، تضعیف پایگاه دشمن، پیروی از سنت رسول خدا و اهل بیت و کسب حس دینی و حیا برای دوری از گناهان را به عنوان برخی از آثار دوستی با مساجد برشمرد.

وی از همه روحانیون و مسئولین حاضر در جلسه خواست تا با تعامل و همدلی بکوشند تا آسیب‌های اجتماعی را که زیبنده جامعه اسلامی نیست ریشه کن کنند و اظهار داشت: مساجد از طریق تقویت هویت دینی، ایجاد موقعیت اجتماعی و تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر جهت کنترل مجرمین می‌تواند نقش مهمی در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *