جنگ امروز ما با دنیای کفر مصاف عقیدتی است نه سیاسی و اقتصادی

22:20 - 03 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۳۵۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیت الله خاتمی گفت: وجه تشابه وضعیت کنونی کشور اسلامی ما با و وضعیت جنگ احزاب در این نکته نهفته است که مصاف امروز ما با دنیای کفر مصاف عقیدتی است نه سیاسی و اقتصادی و در واقع استکبار تحمل وجود حکومت دینی در این منطقه استراتژیک را ندارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، چهاردهمین نشست اخلاقی از سلسله نشست‌های دادگستری استان فارس با حضور آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در  سالن اجتماعات دادگستری استان فارس برگزار شد.

آیت الله خاتمی در جمع قضات و کارکنان دادگستری فارس گفت: با توجه به مسافرت‌های متعدد به همه استان‌های کشور و نبود نقطه کوری در کشور باید گفت استان فارس تنها استانی است که به فضل خدا در میان دیگر استان‌ها، دارای مردم و مسئولانی است که با بزرگی از دستگاه قضا یاد کرده و دستگاه قضایی را در حقیقت ملجأ، مرجع و تجلی نظام اسلامی برای خود می‌دانند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: شرایط کنونی کشور مثال شرایط جنگ احزاب در سال پنجم هجرت  است و من به پیروزی اطمینان دارم،  چرا که در آن زمان دشمنان اسلام چه خارجی و داخلی درصدد غلبه بر اوضاع آن موقع بودند که با وجود دسیسه و نیرنگ به شکست سخت دشمنان پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) انجامید.

وی در ادامه اظهار کرد: وجه تشابه وضعیت کنونی کشور اسلامی ما با و وضعیت جنگ احزاب در این نکته نهفته است که مصاف امروز ما با دنیای کفر مصاف عقیدتی است نه سیاسی و اقتصادی و در واقع استکبار تحمل وجود حکومت دینی در این منطقه استراتژیک را ندارد و کشوری که سرشار از منابع و ذخائر فراوانی مانند نفت و گاز است چشم طمع داشتن انگلیس و آمریکا به چنین منطقه  ای بی دلیل نیست.

امام جمعه موقت تهران در چهاردهمین نشست اخلاقی دادگستری استان فارس تصریح کرد: امروز  واقعیت این است که  استکبار جهانی بویژه آمریکا خواستار بر اندازی و غلبه بر نظام  مقدس اسلامی ما در منطقه هستند و فتنه سال 1388 نمونه بازر دشمنی دیرینه دنیای استکبار با ما است.

آیت اله خاتمی در ادامه با اشاره به آیه مبارکه (ولايزالون یُقاتلونكم حتی یُرَّدوكُم عَنْ دينِكُم) «آنقدر با شما درگیر می‌شوند تا شما دست از دین تان بردارید» یاد آور شد و گفت: اینجاست که  به شما خدمتگذاران عرصه قضا توصیه می‌کنم که در کشوری خدمت رسانی می‌کنید که پایگاه اسلام، دین و اهل بیت عصمت و طهارت است.

آیت الله  سید احمد خاتمی در پایان از رئیس کل دادگستری استان فارس و همکاران قضایی که باعث فراهم کردن چنین فضای معنوی ونشست‌های اخلاقی  تقدیر و  تشکر کرد و برگزاری نشست‌های اخلاقی دادگستری استان فارس را باعث معنویت افزایی و از افتخارات استان فارس  برشمرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *