رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قضات ناظر زندان کهگیلویه وبویراحمد رتبه اول را کسب کردند

5:30 - 03 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۳۱۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : قضات ناظر زندان که به منظور سرکشی و دیدار با زندانیان از زندان های استان بازدید کرده اند حائز رتبه اول درکشور شدند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان گفت : قضات ناظر زندان که به منظور سرکشی و دیدار با زندانیان از زندان های استان بازدید کرده اند حائز رتبه اول درکشور شدند.

وی در مراسم افتتاح سالن انتظار خانواده های مددجویان و دفتر قاضی ناظر زندان بیان کرد: سالن انتظار خانواده ها مصداق حقیقی تکریم واحترام به ارباب رجوع بوده که با بهره برداری از این سالن و امکانات خوب آن هم به خانواده زندانی احترام گذاشته و هم حقوق شهروندی را به مصداق مطلوب آن رعایت نموده اند.

وی اظهار کرد :با این کار خیر و خداپسندانه ،امروز شاهد احترام به کرامت انسانی هستیم و این موضوع یک حرکت خوب ،زیبا وارزنده در راستای حفظ حقوق شهروندی است که از سوی دادستان و مدیرکل محترم زندان های استان انجام گرفته است.

رئیس شورای قضایی استان گفت: نباید اینطور تلقی شود که چون فردی جرمی مرتکب شده پس او و خانواده اش باید از جامعه طرد شود لیکن باید برای جلوگیری از سر خوردگی آنان وحفظ کرامت انسانی  به طور ویژه با امکانات اینچنینی تکریم و احترام شوند.

حجت الاسلام مزارعی با افتتاح دفتر کار قاضی ناظر این دفتر را در خور شأن خواند و تصریح کرد: قاضی که خود ملجاء و پناهگاه خانواده زندانی است باید در جایی مناسب خدمت نماید که این دفتر کار، مکان مناسب و مطلوبی برای خدمت است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: قاضی ناظر باید پناهگاهی برای خانواده و زندانی باشد و سختگیری نابجا باعث تنش می شود لذا با مدیریت خوب باعث کاهش آسیب شود.
این مقام ارشد قضایی استان خاطر نشان کرد:اگر قاضی و مجموعه زندانها خانواده زندانی و زندانی را تکریم نمایند و با سعه صدر مشکلات آنان را گوش نمایند بسیاری از مشکلات زندان و خانواده های آنان مرتفع خواهد شد.

وی خطاب به قاضی ناظر تصریح کرد: آسیبهایی که برای خانواده های زندانی مترتب است باید با همکاری و تعامل بیشتر در پیگیری مشکلات آنان اهتمام بیشتری بعمل آورید که این کار به صواب بیشتر است.

گفتنی است، سالن انتظار خانواده‌های مددجویان و دفتر کار قاضی ناظر زندان با حضور مسئولان قضایی و اداره کل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد با زیر بنایی بالغ بر ۳۳۰ متر مربع به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *