در بنیاد سینمایی فارابی چه می‌گذرد؟/تابش: در فارابی سکوت حکم‌فرما نیست/ما بى‌هیاهو کارمان را انجام می‌دهیم

10:44 - 03 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۳۱۴۸
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: ما کار خودمان را انجام می دهیم، اتفاقاً تلاش ما در شوراها و سیاست گذاری های فارابی بر تعامل با هنرمندان این بوده تا بخشی از رونق تولید را فارابی بر عهده داشته باشد.
در بنیاد سینمایی فارابی چه می‌گذرد؟/تابش: در فارابی سکوت حکم‌فرما نیست/ما بى‌هیاهو کارمان را انجام می‌دهیمعلیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، در خصوص دلیل سکوت بنیاد فارابى در فضای رسانه اى گفت: اخبار فعالیت‌هاى بنیاد سینمایى فارابى در حد ضرورت منتشر می‌شود و سکوتى در كار نیست، ما بى هیاهو کارمان را انجام می دهیم، بناى ما در شوراها و سیاست‌گذاری‌های فارابی بر تعامل با هنرمندان بوده و خرسندیم بخشی از رونق تولید سینما در سال گذشته محصول حمایت‌های فارابی بوده است، بنیاد سینمایى فارابی به رغم محدودیت در منابع، طی سال گذشته در حمایت از تولید 43 فیلم سینمایی اثرگذار بوده است.
 
وی افزود: راجع به ساخت فیلم‌های پرهزینه اساساً از سال 1393 سیاست جدید بنیاد بر این بوده که کمتر در تولید فیلم مشارکت کند و بیشتر وام، تسهیلات و امکانات به این فیلم‌ها بدهد. فارابی در نظر دارد به جای اینکه هزینه‌های کلان را متوجه ساخت چند فیلم کند، بودجه مورد نظر را به تعداد بیشترى فیلم كه در اولویت‌هاى حمایتى بنیاد مى‌گنجند در قالب وام و تسهیلات اختصاص دهد.
 
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در همین راستا افزود: اگر به کارنامه بنیاد سینمایی فارابی در سال گذشته نگاهی بیاندازید، مشخص می‌شود که 43 فیلم سینمایی از این بنیاد وام و تسهیلات ساخت دریافت نموده‌اند و ما در چند فیلم سینمایی از جمله «نفس»، «امکان مینا»، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» و «شاهزاده روم» مشارکت داشتیم.
 
وی تصریح کرد: از ابتداى سال ٩٤ حمایت از فیلم اولی‌ها به فارابى واگذار شد. سال 94 از مجموع تولیدات فیلم اولی‌ها در کشور، فارابی به 18 فیلم اول در قالب وام تسهیلات ارائه داد. خوشبختانه این فیلم ها در جشنواره فجر درخشیدند و 9 فیلم از 11 فیلم اولی راه یافته به جشنواره فیلم فجر حمایت بنیاد فارابی را دریافت کرده بودند.
 
تابش در ادامه درباره تولیدات بین‌المللی بنیاد فارابی اضافه کرد: علاوه بر این ها دو تولید مشترک با کشورهای فرانسه و ارمنستان انجام شد. فیلم «وارونگی» هم به جشنواره فیلم کن راه پیدا کرد که فارابی برای ساخت آن فیلم با پرداخت وام حمایت‌های لازم را انجام داده بود. خوشبختانه اکثر آثار مورد حمایت فارابی كه به جشنواره هاى داخلی و خارجی راه یافتند، با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.
 
وی تصریح کرد: بنیاد سینمایی فارابی همواره طی سالهای اخیر یار و همراه اهالی سینما بوده و ترجیح مان این است تا افتخارات سینمایی را خود اهالی سینما عنوان کنند و اگر نامی هم از فارابی می برند یا نه، چندان مهم نیست. مهم این است که پس از پایان یک سال سینمایی می بینیم فیلم های حمایت شده توسط فارابی در جشنواره های ایرانی و خارجی به موفقیت می‌رسند و این توفیقات در بستر همدلی اهالی سینما میسر است.
 
تابش در ادامه افزود: پرداختن به ارزش‌های دینی، ملی، فرهنگی و تربیتی در آثار سینمایی جزو اولویت‌های بنیاد فارابی است و حمایت از تولیدات سینمای کودک و دفاع مقدس همواره مورد توجه فارابی بوده است.
 
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد در حوزه پشتیبانی تولید، اضافه کرد: با هدف پایدارسازی بنگاه‌های فعال و تثبیت نهادهای سینمایی در حوزه پشتیبانی فنی سینما، بنیاد فعالیت‌های تصدی‌گری خود را در این حوزه کاهش داده است و سیاست‌های حمایتی بنیاد به سمت بنگاه‌ها و نهادهای فعال در حوزه‌های مختلف پشتیبانی فنی در بخش خصوصی هدایت خواهد شد.
 
تابش همچنین گفت: در یك بنیاد فرهنگى همچون فارابى، حرکت فعال و خدمت مستمر، مستلزم نوسازی و بهسازی محیط‌ اداری است كه خوشبختانه این روند از سال گذشته انجام گرفته و استمرار خواهد داشت. در حوزه كوچك سازى بنیاد فارابى در سال گذشته روند و رویكرد چابک‌سازی نیروی انسانی جزو اهداف اصلی بنیاد قرار گرفت و به این منظور، بازخرید و بازنشستگی كاركنان بصورت داوطلبانه، با یك شیب ملایم در دستور کار قرار گرفت.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با عقد تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته با کانون پرورش فکری، انجمن سینمای دفاع مقدس و خانه سینما، حمایت مادی و معنوی این نهادها را نیز جلب کرده تا بتوانیم این حرکت رو به جلو را با توان بیشتری ادامه دهیم.
 
 انتهای پیام/



سینماگر
|
-
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
لطف کنید و شفاف بفرمائید که چرا به عده ای از فیلمسازان وام حمایتی نمیدهید؟ دلیلش این نیست که این فیلمسازان شما و مدیریت سینما را نقد می کنند و عیوب و اشکالات کاریتان را گوشزد می کنند؟ آیا دلیلش این نیست که این فیلمسازان در طیف خودی ها و موافقین شما و مدیریت سینما نیستند؟ اگر اینطور نیست چرا هرگز با مخالفین خود مواجه نمی شوید و جریان پاسخگویی و نقد مستقیم را نمی پذیرید؟ اگر با فیلمسازان تعامل دارید چرا اکثریت سینماگران از شما و مجموعه تان ناراضی اند؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *