امحای 20 تن کالای قاچاق در کرمان + عکس

12:04 - 02 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۲۹۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد گفت: محموله 20 تنی کالای قاچاق غیرقابل استفاده صبح امروز برای نخستین مرتبه در ملاء عام با حضور جمعی از مسئولان در کرمان امحا شد.
موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهارکرد: محموله 20 تنی کالای قاچاق غیرقابل استفاده صبح امروز برای نخستین مرتبه در ملاء عام با حضور جمعی از مسئولان در کرمان امحا شد.

امحای 20 تن کالای قاچاق در کرمان + عکس

وی افزود: جلوگیری از ورود کالای قاچاق، اقدامی مهم و در راستای حمایت از تولیدات داخلی است و ارزش ریالی کالاهای امحاء شده امروز قریب  3 میلیارد ریال برآورد شده است.
 
این مسئول عالی قضایی اظهار داشت: امحاء این محموله در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و طبق قوانین موجود انجام شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان  یادآور شد: کالاهای قاچاق امحاء شده در کرمان از جمله کالاهای قاچاق غیرقابل مصرف بودند.

امحای 20 تن کالای قاچاق در کرمان + عکس

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: 50 تن کالای قاچاق نیز به ارزش 120 میلیارد ریال طی ماه های اخیر در شهرستان سیرجان کشف شده که ممکن است پس از تصمیم گیری های لازم، طی سال جاری در کرمان به آتش کشیده شود.

موحد ضمن تقدیر از پرسنل نیروی انتظامی استان کرمان و سایر دست اندرکاران این حوزه به دلیل کشف کالای قاچاق گفت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق، اقدامی مهم و در راستای حمایت از تولیدات داخلی است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان تاکید کرد: راهکار اصولی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه جدی و قاطع با کالای قاچاق است و امحاء محموله های کالای قاچاق، نمادی از جدیت دستگاه های مربوطه در مقابله با استفاده از کالاهای قاچاق است.

امحای 20 تن کالای قاچاق در کرمان + عکس

رئیس شورای قضائی استان با بیان اینکه کالاهای قاچاق امحاء شده در کرمان طی چند مرحله کشف شده است عنوان کرد: مواد آشامیدنی، خوراکی و مواد آرایشی بخشی از این کالاها است.

موحد در پاسخ به سئوالی مبنی بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای به آتش کشیدن کالاهای لوکس نیز گفت: بر اساس قانون کالاهای غیرقابل مصرفی که وارد کشور می شوند باید امحاء شوند و درباره کالاهای قابل مصرف باید در کلان کشور سیاست گذاری های مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب صورت گیرد.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان بیان کرد: مبنا بر این است که کالاهای خارجی به ویژه کالاهای قاچاق که به بنیه اقتصادی نظام ضربه وارد می کند معدوم شوند.

امحای 20 تن کالای قاچاق در کرمان + عکس

وی خاطرنشان کرد: بخشی از رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی و بخشی که در زمینه باندهای قاچاق کالا و پرونده های مهم است در دادگستری مورد رسیدگی قرار می گیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: تمام کالاهایی که به عنوان قاچاق، ضبط می شوند از نظر بهداشتی مورد کارشناسی قرار می گیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *