ناگفته‌های رئیس سازمان پزشکی قانونی از فاجعه منا

12:27 - 02 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۲۹۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شجاعی در رابطه با فاجعه منا گفت: در حالی که برخی حاضر نبودند اجساد را از فرودگاه تحویل بگیرند، پزشکان ما اجساد را معاینه و هویت آنان را تشخیص دادند.
ناگفته‌های رئیس سازمان پزشکی قانونی از فاجعه منابه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در نشست مشترک با دادستان تهران ضمن قدردانی از ابتکار دادستانی تهران در برگزاری جلسه مشترک اعلام کرد: قوه قضاییه در نوک پیکان حملات دشمنان است.

 وی دادستان‌ها و دادسراها را سربازان خط مقدم سیستم قضایی دانست و اظهار کرد: مشکلات پرونده‌ها به طور عمده به مرحله دادسرا بر می‌گردد و قضات و معاونان دادسرا را مایه افتخار قوه قضاییه می‌دانیم. اگر چه بخشی از زحمات دادسرا توسط دادگاه‌ها به هدر می‌رود، اما دادسرا در خط مقدم دفاع از انقلاب قرار دارد و حافظ امنیت کشور است؛ چرا که در هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی نوک حمله به سوی قوه قضاییه است.

دفاع از عملکرد سازمان پزشکی قانونی

شجاعی با اعلام این‌که سازمان پزشکی قانونی باید با قضات همکاری نماید، بیان کرد: در جهت ارتقا همکاری‌ها اقداماتی انجام شده و حدود بیست پروژه پیرامون اصلاح فرایندها در دست بررسی و اقدام است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در ارائه پاسخ کارشناسی پیش روی پزشکی قانونی است، اعلام کرد امروزه با اصلاح فرایندها کارها سریع‌تر شده و به عنوان مثال به تشخیص هویت اجساد سوخته شده در حادثه سقوط هواپیما ظرف 72 ساعت اشاره کرد.

مصداق دیگری که برای نتیجه اصلاح فرایندها مورد نظر رییس سازمان پزشکی قانونی قرار گرفت، پرونده فاجعه منا بود. وی دراین باره گفت: در حالی که برخی حاضر نبودند اجساد را از فرودگاه تحویل بگیرند، پزشکان ما اجساد را معاینه و هویت آنان را تشخیص دادند.

دکتر شجاعی تأکید کرد که قوه قضاییه بار بسیاری از بی‌تدبیری‌ها را بر دوش می‌کشد و در ذکر مثال، جرم صدور چک بلامحل را مورد توجه قرار داد که شمار زیادی از پرونده‌های قضایی را تشکیل می‌دهد و در ادامه گفت: چنان چه بانک‌ها ضامن برگشت چک‌ها باشند، در صدور دسته چک برای اشخاص احتیاط خواهند کرد و صرفاً اشخاص معتبر را از چنین امتیازی بهره‌مند می‌سازند.

در ادامه رییس سازمان پزشکی قانونی کشور و برخی معاونان این سازمان، توضیحاتی در خصوص مطالب و پرسش‌های مطروحه در این جلسه ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *