جسد دختر افغان را با وجود بدهی 17 میلیونی تحویل دادیم/ ماهی 200 میلیون تخفیف می دهیم

11:06 - 01 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۲۵۷۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
ادراکی گفت: جسد دختر 12 ساله افغان همان روز با وجود هزینه 17 میلیونی درمان به خانواده اش تحویل داده شد.
جسد دختر افغان را با وجود بدهی 17 میلیونی تحویل دادیم/ ماهی 200 میلیون تخفیف می دهیممحمدرضا ادراکی رئیس بیمارستان نمازی شیراز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، در مورد آخرین وضعیت مرگ کودک افغان در این بیمارستان اظهار داشت: دختر 12 ساله افغان پس از مشخص شدن بیماری کبدش در شهرستان دزفول با توصیه پزشکان به بیمارستان نمازی مراجعه می کند. با وجود اینکه این کودک مجوز اقامت در کشور را نداشت اما با توجه به نجات جانش در بیمارستان بستری شد.

وی ادامه داد: این کودک 11 روز در بیمارستان بستری بود که 5 روز آن در بخش آی سی یو بود. پیوند کبد نیاز به 14 روز زمان دارد و برای این فرد نیز ابتدا قراری بر انجام پیوند کبد نبود تا اینکه تصمیم گرفتند از یکی از اقوامش عمل پیوند انجام شود.

ادراکی با بیان اینکه هیچ منعی برای پیوند اعضا از افراد غیر ایرانی به بستگان خودشان وجود ندارد،تاکید کرد: البته اهدای عضو از ایرانی هایی که دچار مرگ مغزی می شوند به اتباع سایر کشور ها غیر قانونی است.

به گفته رئیس بیمارستان نمازی شیراز، لطیفه رحمانی با کاهش سطح هوشیاری و خونریزی گوارشی در این بیمارستان بستری شده بود که باید بدانیم در اینگونه موارد امکان زنده ماندن بیمار بسیار اندک است.

وی با اعلام اینکه بیمارستان هیچ گرو کشی در مورد هزینه های درمان کودک افغان انجام نداده است،گفت: هزینه های درمانی دختر 12 ساله، 17 میلیون تومان شده بود و با وجود اینکه آنها جزو اتباع غیرمجاز بودند، جسد را با گرفتن یک کارت شناسایی قبل از تسویه هزینه ها تحویل خانواده او دادیم.

ادراکی با اشاره به اینکه هر ماه 200 میلیون تومان به بیماران کم بضاعت در این بیمارستان تخفیف داده می شود، گفت: اگر فشارها ادامه پیدا کند با توجه به اینکه خودم این تخفیف ها را می دهم، از این پس اینکار را نخواهم کرد،چرا که بازرسان می توانند به این موضوع اعتراض کنند. البته ما کارت های شناسایی را به همین منظور از افراد دریافت می کنیم.

رئیس بیمارستان نمازی شیراز تصریح کرد: هنوز علت قطعی فوت دختر افغان مشخص نشده است اما اینگونه بیماری ها با توجه به پیشرفتشان اجازه تصمیم را از پزشک معالج می گیرند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ارائه خدمات به اتباع خارجی همچنان در این بیمارستان ادامه دارد، تاکید کرد: به زودی بخش پیوند در دو کشور پاکستان و تاجیکسات را افتتاح می کنیم.در کادر درمانی  بیمارستان حتی از پزشکان و تکنسین های کشور های همسایه در حال حاضر استفاده می شود.

   



علی
|
-
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
خدا قوت ریاست محترم بیمارستان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *