سعودی‌ها بخاطر کودک‌کشی و زائرکشی‌شان خوار و ذلیل شده‌اند/آخر ما برای چه باید به دنبال ترور سفیر عربستان در عراق باشیم؟

9:43 - 01 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۲۴۹۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
منصور حقیقت پور در مورد اتهام زنی روز گذشته روزنامه الشرق الاوسط وابسته به رژیم آل سعود که از تلاش ایران برای ترور سفیر آل سعود در عراق خبر داده بود گفت: سعودی ها همین فیلم را در زمانی که عادل الجبیر سفیر این رژیم در آمریکا بود هم بازی کردند و گفتند که ایران قصد ترور الجبیر را دارد.
سعودی ها بخاطر کودک‌کشی و زائرکشی‌شان خار و ذلیل شده اند/آخر ما برای چه باید به دنبال ترور سفیر عربستان در عراق باشیم؟
منصور حقیقت‌پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه وقتی می‌گوییم "عربستان" این واژه به نوعی شامل حال کل عرب‌ها می‌شود در حالیکه حاکمان آل‌سعود نماینده تمام عرب‌ها نیستند، اظهار کرد: خیلی دوست دارم به جای واژه عربستان از واژه "رژیم حاکم بر حجاز" استفاده کنم. 

وی در ادامه در خصوص خبرسازی و اتهام زنی روز گذشته روزنامه الشرق الاوسط وابسته به رژیم آل سعود که از تلاش ایران برای ترور سفیر آل‌سعود در عراق خبر داده بود گفت: این سعودی‌ها همین فیلم را در زمانی که عادل الجبیر سفیر این رژیم در آمریکا بود هم بازی کردند و گفتند که ایران قصد ترور الجبیر را دارد؛ آخر ما برای چه باید به دنبال ترور سفیر عربستان در عراق باشیم؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه سعودی‌ها در نزد افکار عمومی جهانیان بخاطر کودک‌کشی و زائرکشی‌شان "ذلیل شده" هستند و خدا این‌ها را در چشم مردم جهان خوار و ذلیل کرده است تاکید کرد: در سطح منطقه سعودی‌ها ورشکسته شده‌اند و تمام سیاست‌های آن‌ها در سوریه، یمن، لبنان و عراق با شکست مواجه شده است؛ همانگونه که تظاهرات دو روز گذشته و چند میلیونی مردم یمن در ضدیت با رژیم حاکم بر سرزمین حجاز خیلی از مسائل را روشن کرد.

حقیقت پور در پایان تاکید کرد: سعودی‌ها پول‌ها و دلارهای نفتی فراوانی دارند و این پول‌ها را به رسانه‌ها می‌دهند تا به نوعی ضد جمهوری اسلامی ایران و سیاست های آن، افکارسازی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *