رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نظارت بر عملکرد سفارت‌خانه‌ها وظیفه قانونی وزارت خارجه است/بدون هیچ ملاحظه‌ای با جاسوسان برخورد کنید

6:45 - 01 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۲۱۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاههای مرتبط باید بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با رفتارهای غیردیپلماتیک و جاسوسی که در قالب کاری برخی از سفارتخانه‌ها در کشورمان صورت می‌گیرد برخورد کند.
وزارت اطلاعات باید بدون هیچ ملاحظه‌ای با جاسوسان برخورد کند/ نظارت بر عملکرد سفارت‌خانه‌ها وظیفه قانونی وزارت خارجه استمحمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی پیرامون اظهارات اخیر معاون وزیر اطلاعات کشورمان مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات بر فعالیت‌‌های برخی از سفارتخانه‌ها در ایران برای آمریکا اطلاع دارد، اظهار کرد: تمام سفارتخانه‌ها ملزمند که طبق روابط و قوانین مربوط به دو کشور فعال باشند از این رو هر اقدام دیگری از سوی یک سفارت صورت گیرد خلاف مقررات بین‌المللی است.

وی افزود: باید با هرگونه عمل جاسوسی خلاف اصول و قوانین موجود در کشورمان اگر از سوی سفارتخانه صورت گیرد برخورد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید  با جاسوسانی که در کشورمان حضور دارند برخورد جدی کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر کشوری طبق قوانین بین‌المللی اگر متوجه شود که سفارتی برخلاف منافع آن کشور عمل می‌کند می‌تواند طبق تعهدات بین‌المللی سفارت‌خانه و سفیر کشوری را که در خاک‌اش جاسوسی می‌کند به عنوان عنصر نامطلوب معرفی و وی از کشورش اخراج کند.

رضایی درباره اینکه آیا نظارتی برعملکرد سفارتخانه‌ها در کشورمان وجود دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران پیرامون این موضوع وظیفه‌ای را برعهده وزارت‌خارجه قرار داده است تا بر عملکرد سفارتخانه‌ها نظارت داشته باشد و قوانین موجود در این سفارتخانه‌ها با قوانین جمهوری اسلامی ایران نیز منطبق کند.

وی تاکید کرد: دستگاههای مرتبط باید بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای با رفتارهای غیردیپلماتیک و جاسوسی که در قالب کاری برخی از سفارتخانه‌ها در کشورمان صورت می‌گیرد برخورد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات نظارت جدی بر عملکرد سفارت‌ها و سفرا و دیپلمات‌هایشان دارد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *