ترکان: آقای نعمت زاده بی محابا حرف نزنید / اینکه وزرای دولت علیه دولت صحبت کنند دموکراسی نیست هرج و مرج است / مناطق آزاد محل اصلی قاچاق نیست

21:09 - 30 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۲۰۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معتقد است که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سهم ناچیزی در قاچاق دارند و به جای مقصر جلوه دادن این مناطق باید راهکار اساسی اتخاذ کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ؛ اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در برنامه تلویزیونی متن و حاشیه با اشاره به سهم ناچیز مناطق آزاد در میزان قاچاق کشور گفت: کل واردات از مناطق آزاد حدود ۴۰۰ میلیون دلار است که اگر در بد بینانه ترین حالت نصف آن هم قاچاق باشد از ۱۵ میلیارد دلار قاچاق کل کشور سهم بسیار ناچیزی دارد.

وی ادامه داد: پس این اشتباه است که مناطق آزاد را متهم به مرکز قاچاق و واردات کنیم.

اگر معاون من علیه من صحبت کند، صبح عوضش می کنم

وی در مورد انتقادهای نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد میزان واردات از مناطق آزاد گفت: آقای نعمت زاده خیلی چیزها در مورد شما هست که من از گفتن آن اکراه دارم، اجازه بدهید من چیزی نگویم اما بی محابا صحبت نکنید، کسی که در داخل دولت بر علیه مصوبه دولت صحبت کند نشانگر دموکراسی نیست، نشانه هرج و مرج است.

وی ادامه داد: این درست نیست که یک وزیر در مورد مصوبه ۲ فوریت دولت نسبت به مناطق آزاد واکنش منفی نشان دهد و با وجود آنکه خودش مسئول واردات و ثبت سفارش های کالا هست، مناطق آزاد را متهم به واردات بی رویه و قاچاق کند.

ترکان تاکید کرد: دموکراسی برای احزاب هست و این درست نیست که عده ای در دولت، مصوبات و عملکرد دولت را زیر سوال ببرند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد همچنین به عملکرد مناطق آزاد و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: وجود مناطق آزاد می تواند ارزش افزوده ایجاد کرده و مسیر واردات و صادرات را سامان ببخشد.

وی در پایان گفت: مناطق آزاد هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند و در مبادلات تجاری کشور تعیین کننده باشد اما با ب نامه ریزی های صورت گرفته در مسیر این مهم گام بر می داریم و باید این مناطق را به جایگاه واقعی خود برسانیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *