نامگذاری روز جهانی مساجد به پیشنهاد ایران انجام شد/ جوانی که از مسجد دور شود بیش از دیگران مستعد ناهنجاری است

8:01 - 31 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۸۴۵
مساجد از دیرباز در وحدت آفرینی بین مسلمانان نقش مهمی ایفا کرده اند که نمونه های آن در گذر زمان شکل های متفاوتی پیدا کرده است.
نامگذاری روز جهانی مساجد به پیشنهاد ایران انجام شد/ جوانی که از مسجد دور شود بیش از دیگران مستعد ناهنجاری است
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مساجد از دیرباز در وحدت آفرینی بین مسلمانان نقش مهمی ایفا کرده اند که نمونه های آن در گذر زمان شکل های متفاوتی پیدا کرده است.

با گذشت زمان و پدید آمدن مشکلات مختلف درعرصه های گوناگون نقش مسجد علاوه بر وحدت آفرینی، در جنبه های دیگر نیز نمایان شده که از جمله آن ها می توان به حل  مشکلات مالی اهالی محله توسط خیران و یا پادرمیانی ریش سفیدهایی که با حضور در مسجد ازدغدغه های خانوادگی همسایه های خود باخبر می شدند، اشاره کرد.

در مرداد ماه سال 1348 مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها به آتش کشیده شد. سال ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی امین نشست این سازمان، آخرین روز مرداد به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

امروز روز جهانی مسجد است. چنین نامگذاری باعث می شود هر سال در چنین مناسبتی نگاه ویژه تری به مساجد به عنوان یکی ازداشته های بزرگترین دین الهی داشته باشیم. آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت شهر تهران نقش والدین را در تربیت نسل توحیدی با محوریت مسجد را مهم توصیف و در سخنانی اظهار کرده است:" با توجه به گیرندگی و حافظه قوی که کودکان دارند، در همان سال‌های اولیه زندگی پایه‌های سعادت آن‌ها ریخته می‌شود، بنابراین والدین باید کودکان خود را با معارف ارزنده اسلامی و قرآنی و آداب اسلامی آشنا کنند."

نامگذاری روز جهانی مساجد به پیشنهاد ایران انجام شد/ تعطیلی مساجد پس از اقامه نماز زیبنده کشور اسلامی نیست///////////////// ارسال نشود

در این روز به اتفاق تاریخی که باعث چنین نامگذاری به پیشنهاد ایران شد اشاره می کنیم و همچنین به درج گفت‌ و گوهایی با هنرمندان در رابطه با این داشته بزرگ و ارزشمند الهی می پردازیم.



محمد عبدالهی
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
خیلی خوشحالم که تصویر مسجد سیدالشهدا را در خبرگزاری شما می بینم، من در این مسجد درس خواندم، به دانشگاه رفتم و الان هم در کشور کانادا درحال ادامه تحصیل رشته پزشکی در مقطع دکترا هستم. امیدوارم هر چه زودتر درسم تمام شود و به آغوش این مسجد سراسر خاطره بازگردم.
سعید رضایی
|
-
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
تصویر مسجدسیدالشهدا در این گزارش بیانگر این است که این مسجد همچون گذشته که در جنوب تهران نقش اساسی را ایفا کرد، اکنون نیز به برکت نسل جدید بیش از گذشته در منطقه جنوب شهر تاثیر گذار است. این مسجد خاطره حضور بزرگانی چون آیت الله خامنه ای در سال 59، شهید رجایی، شهید بهشتی، آیت الله طالقانی، شهید آیت، شهید مطهری و بسیاری دیگر از علما و بزرگان است که ذکر نام آن ها در اینجا نمی گنجد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *