اعلام همبستگی بنگلادش با ایران برای کمک به برقراری آرامش در غزه

13:29 - 18 مرداد 1393
کد خبر: ۲۱۱۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: صبح امروز شنبه هجدهم مرداد سفیر بنگلادش در دیدار با حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از دیدار با مسئولان کشورمان گفت: بنگلادش در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های ایران هیچ فرصتی را از دست نخواهد داد.

: صبح امروز شنبه هجدهم مرداد سفیر بنگلادش در دیدار با حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از دیدار با مسئولان کشورمان گفت: بنگلادش در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های ایران هیچ فرصتی را از دست نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ؛ شیخ الاسلام در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مثبت روابط میان ایران و بنگلادش نسبت به توسعه و گسترش روابط فی ما بین در تمامی زمینه ها اعم از فرهنگی، علمی، دانشگاهی و اقتصادی و تجاری به ویژه در بعد پارلمانی ابراز امیدواری کرد.


مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور ایران و بنگلادش خاطرنشان کرد: پیوندها و اشتراکات فراوان میان دو ملت در زمینه های گوناگون به ویژه دینی، فرهنگی و تمدنی سرمایه مشترک فکری و اندیشه ای می باشد که می تواند بستر مناسب برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوستانه فی مابین را فراهم آورد.


مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز قدردانی از مشارکت فعال بنگلادش در اجلاس اخیر غیرمتعهدها در تهران و همسو دانستن دیدگاههای ایران و بنگلادش نسبت به موضوعات و مسائل بین الملل و منطقه ای و جهان اسلام برای همکاری و تفاهم بیشتر در مورد منافع دو کشور و جهان اسلام به ویژه در رابطه با وقایع اخیر غزه ابراز امیدواری کرد.


خندکار عبدالستار سفیر بنگلادش در تهران در این دیدار نیز با اشاره به رابطه مثبت میان ایران و بنگلادش گفت: ایران و بنگلادش دارای توانمندی ها و ظرفیت های زیادی هستند و کشور بنگلادش در استفاده از این ظرفیت ها و توانمندی ها هیچ فرصتی را از دست نخواهد داد.


سفیر بنگلادش در ادامه رفت و آمد هیات های پارلمانی را عامل مهمی در توسعه و بسط روابط فی مابین دانست و نسبت به حضور هیات پارلمانی ایران و بنگلادش ابراز خرسندی کرد.


وی همچنین با بیان موضع کشورش در محکومیت جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در غزه و تاکید بر حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت آنها در برابر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد کشورهای اسلامی با همکاری و همبستگی بتوانند از مردم مظلوم غزه در برابر حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی حمایت کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *