چرا قهرمانان المپیک مدال‌های طلایشان را گاز می گیرند؟+تصاویر

18:03 - 28 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۱۴۸
شاید شما هم هنگام تماشای روی سکو رفتن قهرمانان المپیک از خود پرسیده باشید که چرا قهرمانان، مدال خود را گاز می زنند.
به گزارش گروه فضای مجازی  به نقل از العالم، اکثر قهرمانان، مدال خود را به ویژه اگر مدال طلا باشد، گاز می گیرند و به این شیوه، پیروزی خود را جلوی دوربین ها جشن می گیرند.

پیشینۀ تاریخی

موضوع گاز گرفتن مدال طلا، پیشینه ای تاریخی دارد. در گذشته ها برای این که اطمینان حاصل کنند که سکه های رایج، از طلای خالص است یا سربِ زراندود، آن را گاز می گرفتند، اگر سکه از طلای خالص باشد، جای دندان ها بر آن باقی می ماند.

هرچند دورۀ سکه ها و پول های طلا کاملا تمام شده است، اما این عادت همچنان نسل به نسل منتقل شده است و به مدال آوران رسیده است.

این روزها گاز گرفتن به نماد قهرمانی تبدیل شده و از گاز گرفتن مدال، فراتر رفته است. به عنوان مثال، "رافائل نادال" تنیسور اسپانیایی، پس از قهرمانی در جام "رولان گاروس" جام قهرمانی را در برابر دوربین ها گاز گرفت!

آیا مدال های کنونی طلا هستند؟

هرچند مدال هایی که به بازیکنان داده می شود، مدال طلا نام دارند، اما در واقع این مدال ها، طلایی نیستند. آخرین دوره ای که مدال های اهدایی به قهرمانان طلای خالص بود، مربوط به المپیک استکهلم در سال 1912 بود که در آن مدال هایی با طلای 24 عیار به قهرمانان داده شد. اما مدال هایی که امروزه به قهرمانان داده می شود، مخلوطی از طلا و نقرۀ استرلینگ است که بهترین نوع نقره به شمار می رود.

به نوشتۀ مجلۀ آمریکایی "فوربس"، مدال های المپیک ریو، 500 گرم وزن دارند و سنگین ترین مدال تاریخ المپیک به شمار می روند.

اگر مدال ها طلا بود..

اگر مدال های المپیک از طلای خالص ساخته می شد، هزینه ای بالغ بر 17 میلیون دلار بر دست برگزار کنندگان بازی های المپیک می گذاشت؛ زیرا ساخت هر مدال طلای خالص، 21 هزار دلار هزینه دارد.

به همین دلیل است که در حال حاضر، هر مدال طلا، فقط محتوی 6 گرم طلا و 494 گرم نقره است و در بازار، 564 دلار قیمت دارد.

در المپیک 2016، که در ریودوژانیروی برزیل برگزار می شود، 2488 مدال به قهرمانان اهدا می شود که 812 مدال، طلا؛ 812، نقره و 846 مدال، برنز است.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *