رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش های قابل پیش بینی آمریکا به حضور بمب افکن های روسی در ایران

18:21 - 27 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۱۰۴۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
استقرار موقت بمب افکن های روسیه در پایگاه هوایی نوژه همدان همانگونه که پیش بینی می شد با واکنش آمریکا همراه بود.
به گزارش گروه سیاسی روسیه با توافقی که با ایران انجام داده تعدادی از بمب افکن های خود را در پایگاه هوایی همدان به صورت موقت مستقر کرد.

استقرار موقت این بمب افکن هاکه از نوع توپولوف و سوخوی است، برای انجام حملات هوایی به مواضع گروه های تروریستی در سوریه عمل می کند.

این اقدام چند دلیل دارد. مهمترین دلیل آن مبارزه جدی و قاطعانه تر با تروریست های تکفیری در سوریه و عراق است.

اکنون تنها کشورهایی که با تروریست های تکفیری مبارزه واقعی می کنند ایران و روسیه هستند.

کشورهای عربی منطقه مانند رژیم سعودی حامیان اصلی منطقه ای تروریست های تکفیری هستند. این گروه های تکفیری افراطی اکنون در سوریه و عراق حضور دارند و امنیت این دو کشور را به خطر انداخته اند و هدف آنها ایجاد ناامنی در کشورهای امن و قدرتمند منطقه است.

ایران و روسیه دو هدف اصلی تروریست های تکفیری هستند. ایران به عنوان محور اصلی جبهه مقاومت، یک سد محکم مقابل اهداف پلیدی است که عربستان و آمریکا دنبال می کنند.

ایجاد حکومت ادعایی تکفیری های تروریسم داعش رویایی است که در سر ائتلاف عربی – غربی پرورش یافته و برای تشکیل آن کشورهای عضو جبهه مقاومت هدف قرار گرفته اند.

اما در این میان چرا روسیه خود را وارد ماجرای بحران غرب آسیا و سوریه کرده است؟

روسیه پیش از این خودف درگیر گروه های افراطی چچنی بود. روسیه و منطقه آسیای میانه و قفقاز، مستعد حضور گروه های تروریستی تکفیری افراطی هستند.

اکنون هم نیروهایی از برخی کشورهای منطقه آسیای میانه و قفقاز در سوریه و عراق حضور دارند و به جمع داعش یا دیگر گروه های تکفیری پیوسته اند.

سعودی ها در آسیای میانه و قفقاز سرمایه گذاری های کلانی را برای جذب مسلمانان به تفکر خود انجام داده اند.

این سرمایه گذاری ها باعث انحراف مسلمانان کشورهای منطقه شده است، به گونه ای که تعداد زیادی از نیروهای تروریستی از آسیای میانه و قفقاز راهی سوریه و عراق گشته اند.

بازگشت آنها به منطقه خطری جدی برای روسیه و حتی دیگر کشورهای آسیای میانه و قفقاز خواهد بود.

شرایط سوریه به گونه ای پیش می رود که ادامه آن باعث شکست و نابودی تروریست های تکفیری داعش را در پی خواهد داشت.

برای ادامه این وضعیت باید همکاری و همگرایی کشورهای محور مبارزه با تروریسم هر چه بیشتر افزایش یابد.

همانگونه که آمریکا با کشورهای حامی تروریسم در منطقه همکاری و همگرایی دارد و به نام مبارزه با تروریسم ائتلاف تشکیل داده است، ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب الله در کنار هم توانسته اند ائتلاف واقعی ضد تروریسم را شکل دهند.

آمریکایی ها قطعاً از این اتفاق ناخرسند هستند چرا که تمایل ندارند ایران و روسیه به هم نزدیکتر شوند و روابط راهبردی داشته باشند.

به همین خاطر استقرار موقت بمب افکنهای روسیه در ایران آمریکایی ها را غافلگیر کرده است.تا جایی که یک مقام آمریکایی که نامش را فاش نکرد گفت:واشنگتن از این ماجرا که روسیه در باره احتمال پرواز از ایران با مقامات تهران صحبت کرده بود، آگاه بود اما تصمیم روز سه شنبه روسیه برای ما غافلگیر کننده بود.

این مقام آگاه امریکایی مدعی شد که بمب افکن های روس که از یک پایگاه هوایی در ایران برای حمله به داعش استفاده کرده بودند، به روسیه برگشته اند و اکنون هیچ نیرویی از روسیه در ایران مستقر نیست.

آمریکایی ها فکر نمی کنند که استفاده روسیه از پایگاه هوایی در ایران به حل و فصل درگیری سوریه کمک کند اما آمریکا خود در منطقه حضور دارد. پنتاگون بارها از پایگاه های نظامی خود در کشورهای منطقه به بهانه حمله به تروریست های داعش در عراق و سوریه بهره برده است، در حالی که جمهوری اسلامی یک پایگاه دائمی به روسیه نداده بلکه به طور موقت این مشارکت را انجام داده است.
نتیجه همکاری های نظامی ایران و روسیه تاکنون باعث شده است که گسترش و نفوذ تروریست های تکفیری بسیار کند شود.

این همکاری نظامی دو کشور برای دفع خطر از سوی تروریست هاست وهیچ منعی از نظر قوانین داخلی و حتی بین المللی ندارد.

این که روسیه به این نتیجه رسیده است که باید در کنار ایران قرار بگیرد و با تروریست های تکفیری مبارزه کند، یک نتیجه مطلوب برای دو کشور است.

اگر روسیه وارد بحران سوریه نمی شد و از سوریه همپیمان دیرین خود در منطقه حمایت نمی کرد، شرایط برای او هم وخیم می گشت.

عملیاتی که روس ها با بهره بردن از پایگاه هوایی همدان انجام دادند، نمی تواند یک عملیات یک روزه باشد. ادعای آمریکایی ها مبنی بر ترک بمب افکن های روسیه نمی تواند واقعیت داشته باشد چرا که عملیات هوایی علیه گروه های تروریستی تا زمان نابودی آنها ادامه خواهد داشت به ه
مین خاطر این موقعیت که به خاطر کمتر کردن هزینه ها و مسافت از روسیه تا سوریه است، از دست نمی رود.
پرواز بمب افکن های روسیه از غرب ایران و پایگاه هوایی همدان سرعت عملیات بمباران را افزایش می دهد، از هزینه های سوخت می کاهد و دیگر نیازی به دریافت مجوز پرواز از دیگر کشورها را در مسیر ندارد.

در هر حال روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه خوشایند بسیاری از رژیم ها از جمله آمریکا، سعودی و اسرائیل نیست.

این همگرایی راهبردی، علیه منافع آنها در بحران غرب آسیا است. نگرانی، تأسف، غافلگیری آمریکایی ها نشانه درست بودن اقداماتی است که ایران وروسیه برای انجام عملیات هوایی علیه داعش در سوریه انجام داده اند. ادامه این عملیات اکنون لازم تر است.

انتهیا پیام/


حمید
|
-
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
اقا دمشون گرم دارن دمار تروریستها رو در میارن این بده؟ اونایی که میگن این یک اقدام غیر قانونیه شرایط و درک نمیکنن. مگه میشه بدون اجازه روسها بیان از پایگاه ما استفاده کنن. قطعا هماهنگی شده با شورای عالی امنیت ملی و فرمانده کل قوا
قُـــــلمراد
|
-
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
معلومه که روابط راهبردی ایران و روسیه برای کشورهایی مثل آمریکا، اسرائیل، انگلیس و عربستان سقوطی خوشایند نیست و بهترین دلیل و مدرک اینه که زمانی که پوتین سفر خاطره انگیزش به تهران را شروع کرده بود همان زمان به دستور ناتو و آمریکا هواپیمای بمب افکن روسی را ترکیه زد و ساقط کرد تا پوتین سفرش به تهران را نیمه تمام گذاشته و سریعاً به روسیه برگشت پس برای همین این سفر باید در کام پوتین تلخ میشد و نیمه کاره رها میشد و جالب اینکه همون نظامی های ترکیه ای که دمشون با آمریکا گره خورده و به عنوان خائن در ارتش ترکیه و در خدمت آمریکا هستند نقشه کودتا رو کشیدن و اینجا بود که اردوغان فهمید آمریکا و اسراییل و عربستان سقوطی مثل لاشخورهای کثیف هستند هر چند که ترکیه هم دست کمی از همپیمانان سابقش نداره و به خاطر منفعت غیر شرافتمندانه دستش به خون زن و بچه های سوری و عراقی آلوده هست.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *