وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های "تو-22 ام 3" و "سو-24" را در ایران تایید کرد+فیلم

12:48 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۴۰۵
وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای استقرار بمب افکن های "تو-22 ام 3" و "سو-24" را در ایران به منظور عملیات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه تایید کرد.
به گزارش گروه بین الملل ، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه ضمن تایید استقرار بمب افکن های "تو-22 ام 3" و "سو-24" در ایران اعلام کرد: این جنگنده ها مواضع داعش را در سوریه هدف حمله قرار دادند.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه این هواپیماها با پرواز از فرودگاه نظامی همدان به مواضع داعش در سوریه حمله کرده اند.


وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های

در این بیانیه آمده است بمب افکن های تو-22 ام 3 و سو -34 که از فرودگاه نظامی ایران پرواز کردند ، 5 انبار بزرگ تسلیحات و مهمات نظامی تروریست ها را در سوریه از بین بردند.

وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های

پایگاه اینترنتی شبکه روسیه-24 پیشتر اعلام کرده بود که بمب افکن های نیروی هوایی روسیه از نوع "تو-22-ام-3" برای مشارکت در عملیات ضد گروه تروریستی داعش در سوریه وارد فرودگاه نظامی همدان شدند.

وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های

بنابر گزارش این پایگاه روس زبان، استقرار جنگنده های روسیه در خاک ایران 60 درصد از زمان پروازها را کاهش می دهد.

وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های

بمب افکن های روسیه اکنون از فرودگاهی نظامی در جمهوری اوستیای شمالی در جنوب این کشور برای پرواز به سمت سوریه استفاده می کنند.


پایگاه راشاتودی در این باره نوشت: مسکو و تهران در ژانویه سال جاری قرارداد همکاری نظامی امضا کردند که براساس  آن بر همکاری های بیشتر در زمینه آموزش پرسنل نظامی وهمچنین فعالیت های مرتبط با مبارزه با تروریسم تاکید می شود.

بنابر این گزارش « سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه و «سرتیپ حسین دهقان »وزیر دفاع کشورمان طی دیدار مقامات ارشد روسیه از تهران این سند همکاری را امضا کردند.

مسکو روز دوشنبه بار دیگر از ایران و عراق درخوست کرد که اجازه دهند موشک های کروز این کشور برای حمله به هدف های تروریست ها در سوریه از حریم هوایی این دو کشور استفاده کند.

وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های

منابع روس پایگاه هوایی حمیمیم را برای استقرار بمب افکن های روسیه نامناسب اعلام کرده اند.

فیلم  لحظه بمباران انبارهای تسلیحاتی داعش توسط بمب‌افکن‎های روسیه پس از پرواز از فرودگاه نظامی همدان را اینجا مشاهده کنید.




خالد
|
-
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
این بهترین تعامل هست احسنت
صادق
|
-
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
به نظرم اینکار امنیت ملی ایران را به مخاطره می اندازد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *