رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ماشین‌ توقیفی‌ را به‌ من‌ فروختند؛خواستم‌ شکایت‌ کنم‌ گفتند بجایش‌ زمین‌ و چک‌ بگیر؛زمین، ملی‌ شده‌ بود و چک‌ سرقتی؛چه کنم؟

16:21 - 25 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۱۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ماشین توقیفی را به من فروختند؛خواستم شکایت کنم، گفتند بجایش زمین و چک بگیر؛ زمین، ملی شده بود و چک سرقتی؛ چه کنم؟ این پرسشی است که کارشناسان وکیل‌آنلاین به آن پاسخ داده‌اند.
به گزارش ، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره خرید یک خودرو توقیفی این است:

اتومبیلی خريدم و سند وکالت فروش بدون زمان و تام برايم زدند وقتی برای تعویض پلاک رفتم مشخص شد ماشین توقیف است به من گفتند ورود ثالث خیلی زمان بر است وکالت ماشین را برگردان و يک چک و زمين بگیر زمين قولنامه و دفترچه دارد اما اداره ثبت ميگويد اراضی ملی است و ارزش ندارد اما تعاونی صادر کننده ميگويد اينطور نيست چک هم برگشت خورد و موجودی نداشت و امضا هم تطابق نميکرد حالا به صاحب چک هم زنگ زدم ميگويد چک سرقتی بوده در حاليکه بانک به من چنين مطلبی نگفت الان يک چک 50 میلیونی برگشت خورده دارم يک قولنامه زمين که ارزشی ندارد و يک قولنامه دستی با کسی که از من اتومبیل و پول گرفت تا اين ماشین را براي من بگيرد که او هم دلال بود و جواب تلفن نميدهد چه کاري بايد بکنم

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
چنانچه مورد معامله "مستحق للغیر" در آمد (زمین)، شما می توانید ثمن و غرامت وارده را مطالبه نمایید.

ضمن اینکه چک را نیز می توانید به طریق حقوقی مطالبه و حتی علیه صادر کننده شکایت کیفری مطرح نمایید؛ چه اینکه صادر کننده، چک را به نحوی تنظیم نموده که به علت عدم تطابق امضا برگشت شده است. مواد ۳ و ۷ قانون صدور چک بر این موضوع صراحت دارد.

با طرح این دو دعوا می‌توانید نسبت به اعاده حقوق‌تان اقدام نمایید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *