امکان ثبت چند شرکت با یک شماره در مناطق آزاد وجود ندارد

5:55 - 26 مرداد 1395
کد خبر: ۲۱۰۰۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
ترکان موضوع ثبت چند شرکت با یک شماره در مناطق آزاد را تکذیب کرد و گفت: ثبت شرکت در مناطق آزاد به سازمان ثبت شرکت‌ها در مرکز متصل است و ثبت هر شرکتی در مناطق آزاد در سازمان ثبت املاک و اسناد انجام می‌شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، اکبر ترکان در خصوص جولان شرکت‌های زیرزمینی در مناطق آزاد گفت: شرکت‌های بخش خصوصی دفاتری در مناطق آزاد تجهیز و این دفاتر را به شرکت‌های تازه تأسیس در ابتدای کار اجاره می‌دهند.
 
وی همچنین با تکذیب واردات بیش از نیاز به مناطق آزاد هم اظهارداشت: واردات کالا همراه با مسافر در مناطق آزاد 400 میلیون دلار است که مقایسه این رقم با واردات کشور و یا قاچاق بیانگر کذب بودن اخبار و هوچی گری رسانه‌ای است.
 
دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی اشاره کرد و گفت: مهمترین اهداف ایجاد مناطق آزاد شامل توسعه صادرات و کمک به کشور برای ورود به بازارهای جهانی و آشنایی با تجارت خارجی و گسترش و متنوع ساختن صادرات، دستیابی به بازارهای پولی جهان، شتاب بخشیدن به ورود سرمایه‌های خارجی به کشور به ویژه در بخش‌های مولد است.  
 
همچنین برای جذب و انتقال تکنولوژی و فناوری به درون اقتصاد کشور، افزایش کارایی اقتصادی و تربیت نیروی انسانی ماهر، افزایش تولید و ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی به ویژه بخش صنعت، کمک به ورود کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای با شرایط و قیمت مناسب‌تر، افزایش درآمد کشور ناشی از فعالیت‌های خدماتی همچون حمل و نقل، بارگیری و تخلیه، بانکداری ، بیمه گری و گردشگری ، ایجاد فرصت‌های اشتغال در داخل کشور و ... تلاش می کنیم.
 
ترکان در ادامه با اشاره به اینکه اجرای بند 11 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به معنای جذب سرمایه، فناوری و تولید و صادرات بیشتر است، افزود : این سیاست‌ها به واقع زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی در تحقق رونق اقتصادی کشور فراهم می‌کند.
 
وی همچنین بر لزوم تقویت بیش از پیش زیرساخت‌ها در مناطق آزاد برای سرمایه‌گذاری تاکید کرد و اظهار داشت : تسریع این مهم به شتاب بخشی رونق اقتصادی در مناطق آزاد منجر خواهد شد.
 
وی یادآور شد: مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور طی چند سال اخیر با توجه به اهداف اولیه، یعنی ایجاد عمران و آبادانی و سرعت بخشیدن به انجام امور زیربنایی، صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی، ایجاد اشتغال برای مردم و... توفیقات قابل توجهی کسب کرده است.
 
بررسی نشان می‌دهد، کشورهای متفاوتی اعم از توسعه یافته و در حال توسعه امروزه با توجه به ویژگی مناطق آزاد تجاری صنعتی برای دستیابی به هدف‌هایی همچون توسعه اقتصاد ملی، جذب سرمایه‌های خارجی، استفاده از برتری‌های نسبی، ایجاد فرصت‌های شغلی، تربیت نیروی انسانی، افزایش درآمدهای ناشی از فعالیت‌های خدماتی، افزایش کارایی اقتصاد ملی، توسعه منطقه‌ای و تبدیل بخش‌های عقب مانده به قطب‌های توسعه اقدام به ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی کرده‌اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *