رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"خودرو مهربانی" بعد از "دیوار مهربانی" آمد/ اگر نیازمند هستید با ما تماس بگیرید

3:55 - 24 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۲۲۵
بعد از دیوار مهربانی و یخچال مهربانی، این بار خودرو مهربانی آمده تا نیازمندان را شناسایی کرده و به آنها کمک کند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، نام خودرویشان را «مهربان» گذاشته اند و در سطح شهر به دنبال مشتری می گردند. مشتری نه به این معنا که بخواهند چیزی بفروشند، بلکه مشتریانشان از جنس خانواده های نیازمند و در معرض کارتن خوابی هستند. خانواده هایی که اگر حمایت نشوند، گسستن‌شان دور از ذهن نیست. مشتری ها را پیدا می کنند و بعد از آن، حمایت ها در دستور کار قرار می گیرد.

پشت خودروهای آنها، بنری به رنگ زرد چسبانده شده است. به این خاطر رنگ زرد را انتخاب کرده اند که به نوعی هشدار است و توجه را به خود جلب می کند. روی آن نوشته شده «اگر در تامین غذا و یا پوشاک مشکل دارید با ما تماس بگیرید». زیر آن نیز یک شماره تلفن درج شده است. شماره ای که متعلق به مردی است که به عنوان سرگروه کمپین " پایان کارتن خوابی" معرفی می شود.

صاحبان خودروها هر زمان که در سطح خیابان تردد کنند، نگاه های زیادی را به دنبال خود دارند.

برای مشخص شدن جزئیات طرح گروه پایان کارتن خوابی، خبرنگار گروه جامعه به سراغ علی حیدری، سرگروه این کمپین رفته است.

وی در رابطه با نحوه فعالیت گروه و ارائه خدمات به خانواده های نیازمند و در معرض کارتن خوابی می گوید: ابتدا تهیه غذا برای کاتن خواب‌ها را در دستور کار داشتیم، اما پس از مدتی به این نتیجه رسیدیم که باید از خانواده هایی حمایت کنیم که در معرض کارتن خواب شدن قرار دارند. به همین خاطر تهیه غذا و لباس برای خانواده های نیازمند را نیز در برنامه های خود گنجاندیم.

حیدری می افزاید: اگر فردی نیاز به غذا و یا لباس داشته باشد، گروه ما از او و خانواده اش حمایت خواهد کرد و تا جایی که بتوانیم برای جلوگیری از وخامت وضعیت خانواده تلاش خواهیم کرد.

سر گروه کمپین پایان کارتن خوابی با اشاره به دست دوم بودن لباس هایی که توسط این گروه در اختیار نیازمندان قرار می گیرد، می گوید: لباس ها را از خانواده هایی که دیگر نیازی به لباس هایشان ندارند، تحویل می گیریم. بعد از شست و شو و مرتب کردن آنها، لباس ها را بر اساس گروه های سنی تقسیم بندی کرده و سپس آنها را در اختیار خانواده های نیازمند شناسایی شده قرار می دهیم.

وی در خصوص نحوه توزیع غذا در میان نیازمندان می گوید: هر روز مقدار مشخصی غذا تهیه کرده و این غذاها در میان خانواده های نیازمند و کارتن خواب های شهر قرار می گیرند. به صورت میانگین هر هفته حدود هزار و 500 پرس غذا را طبخ می کنیم و این غذاها هر روز تنها در وعده شام توزیع می شوند.

حیدری در پاسخ به این پرسش که هزینه های فعالیت های گروه پایان کارتن خوابی به چه صورتی تامین می شود، می گوید: در حال حاضر حدود 4 هزار خیر با ما همکاری می کنند. هر روز اعلام می کنیم که قرار است فردا چه غذایی تهیه کنیم. پس از آن چند نفر دست به کار شده و مایحتاج تهیه غذا را تهیه می کنند.

وی می افزاید: کار ما این طور نیست که بخواهیم از افراد پول بگیریم. هر فردی می تواند خودش اعلام کند که مایل است برای تهیه غذا چه چیزی در اختیار ما قرار دهد. اگر هم افرادی باشند که نخواهند خودشان مستقیم مواد غذایی را تهیه کنند، ما پول را از آنها می گیریم و پس از آن فاکتور در اختیارشان می گذاریم.

سر گروه کمپین پایان کارتن خوابی به نوع جذب خیرین اشاره می کند و می گوید: در این چند وقت اخیر کمپین ما ایده های زیادی داشت. دیوار مهربانی، یخچال مهربانی، کتابخانه مهربانی و قفسه اسباب بازی مهربانی همه از ایده های کمپین ما بود. برخی از آنها مانند دیوار مهربانی به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت و از این بابت بسیار خوشحال هستیم.

حیدری می افزاید: هر زمان که ایده ای نو را اجرا می کنیم، تعداد زیادی به جمعیت گروه ما اضافه می شوند. تبلیغات ما کاملا مردمی است و افراد هر کدام که به گروه ما اضافه می شوند، چند نفر دیگر را نیز با خود همراه می کنند.

وی از استقبال نیازمندان از طرح خودرو مهربانی خبر می دهد و می گوید: در سطح شهر تهران در حال حاضر 6 خودرو تردد می کنند که پشت تمام این خودروها یک بنر مشخص چسبانده شده است. به روی این بنرها نوشته شده که «اگر در تامین غذا و یا پوشاک مشکل دارید با ما تماس بگیرید». خیلی ها با دیدن این جمله با ما تماس می گیرند و گروه ما توانسته در این مدت زمان اخیر نیازمندان زیادی را شناسایی کرده و کمک هایی را در اختیار آنها قرار دهد.

انتهای پیام/



امیر
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
عجب مردمانی هستند خدا برکت و خیرشان بده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *