عملیات اجرایی جهت سند دار کردن اراضی در دستور کار/ لزوم سند دار کردن اراضی به منظور جلوگیری از تغییر کاربری‏‏‌

13:55 - 23 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۱۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طاهری با تاکید بر لزوم سنددار کردن اراضی ملی گفت: عملیات اجرایی جهت سند دار اراضی به منظور پیگری از زمین خواری و تغییر کاربری ها در دستور کار قرار گرفته است.
طاهری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به لزوم سنددار کردن اراضی ملی اظهار کرد: یکی از راه‌کارهای مهم و اساسی در بحث مبارزه با زمین‌خواری و تغيير کاربری سنددار کردن زمين‌های کشاورزی و اراضی است.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه‏‎های متولی در این زمینه سازمان ثبت اسناد و املاک  است که در  جلسه شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال  تاکید شد که این سازمان در مدت یک ماه عملیات اجرایی جهت سند دار کردن اراضی را شروع کند این در حالی است که منابع طبیعی و راه و شهرسازی نیز باید پای کار باشند و نمایندگان خود را برای تسریع در امور در خدمت سازمان ثبت املاک قرار دهند.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در اجرای این طرح و سند دار کردن اراضی کل محدوده های اراضی دولتی داخل شهر و روستاها با نقشه منابع طبیعی و راه و شهرسازی در اختیار شهرداری قرار گیرد و چنانچه در اراضی دولتی یا منابع طبیعی قرار است پروانه‎ای صادر شود از مسئولین مربوطه در این حوزه استعلام شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *