کاخ سفید درباره جزئیات پرداخت 400 میلیون دلار به ایران توضیح دهد

11:10 - 23 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۰۱۱
سناتورهای جمهوریخواه در نامه ای خطاب به وزرای خارجه، خزانه داری و دادستان کل آمریکا خواستار توضیح بیشتر کاخ سفید درباره جزئیات پرداخت 400 میلیون دلار به ایران شدند.
کاخ سفید درباره جزئیات پرداخت 400 میلیون دلار به ایران توضیح دهدبه گزارش گروه بین الملل ،سناتور تد کروز و مایک لی، سناتور جمهوریخواه در نامه‌ای به جان کری، وزیر امور خارجه، جک لو، وزیر خزانه داری و لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا در خواست کرده اند درباره نحوه پرداخت 400 میلیون دلار به ایران توضیح دهند.
 
به گزارش "هیل" در آغاز این نامه تصریح شده است: شرایط غیرمعمول حاکم بر نحوه پرداخت 400 میلیون دلار به ایران نه تنها باعث نگرانی‌ های جدی در خصوص صحیح بودن چنین پرداختی شده است، بلکه موجب طرح پرسش هایی درباره قانونی بودن آن نیز شده است.
 
همچنین در این نامه آمده است: درصورتی که دولت آمریکا قانون را نقض کرده است، می بایست به کنگره و مردم اطلاع داده شود تا مسئولان خاطی مورد تعقیب قرار گیرند و گام‌های جدی برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامی در آینده برداشته شود.
 
این دو سناتور جمهوریخواه مدعی شده اند از آنجا که ایران در فهرست کشورهای حامی تروریسم است، این کشور همچنان تحت تحریم مرتبط با آن قرار دارد و این تحریم‌ها با تحریم‌های هسته‌ای علیه که لغو شده اند، نسبتی ندارند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *