دست نوشته‌های متقاضیان از بی‌مهری‌های مسکن مهر

11:07 - 23 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۹۰۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
متقاضیان مسکن پس از گذشت چند سال از شروع این طرح یا نتوانسته‌اند مسکن خود را تحویل بگیرند و یا از شرایط رفاهی این واحدها برای سکونت راضی نیستند و این امر موجب نارضایتی مردم شده است.
به گزارش ، مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی است که از دولت نهم آغاز و بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان دولت یازدهم ادامه خواهد داشت.

در ابتدای امر استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت و خانواده‌ها با روی خوش، پس‌انداز خود را به امید خانه‌دار شدن در این راه هزینه کردند، که با گذشت چند سال از شروع آن افراد بجای صاحب خانه شدن سرمایه خود را نیز از دست داده و بازهم اجاره نشین ماندند.

این در حالی است که مسکن مهر با طرح کمک به خانه‌دار کردن مردم مطرح شد ولی نتوانست آن‌گونه که باید به قول‌های خود عمل کند و بسیاری از متقاضیان در اواسط راه با وجود بدقولی‌ها از دریافت خانه انصراف دادند و یا اغلب افرادی که این مسکن‌ها را دریافت کردند از شرایط آن راضی نیستند و پس از تحویل واحدها با توجه به نداشتن شرایط زندگی ترجیح به اجاره نشینی می‌دهند.

بر این اساس نظرات مردم در خصوص شرایط مسکن مهر و خدمات زیر بنایی و روبنایی این طرح قابل توجه است.

برخی از افراد بالا بودن هزینه خرید مسکن را ناشی از دریافت هزینه تجهیز راه‌ها از خریداران می‌دانند و از افزایش هزینه برای خرید این طرح دل خوشی ندارند. 

در کنار این موضوع هستند افرادی که پس از گذشت پنج سال از مسکن مهر و پرداخت چندین برابر هزینه اولیه هنوز مسکن خود را دریافت نکرده‌اند و از عملکرد دولت برای تامین این واحدها راضی نیستند و برخی افراد نیز قادر به پرداخت هزینه بیشتر برای تحویل نیستند این در شرایطی است که دولت نیز توانایی تامین هزینه برای پرداخت خدمات روبنایی و زیر بنایی را ندارند.

علاوه بر این مسکن‌هایی که تکمیل شدند نیز شرایط اسکان را برای مردم ندارند زیرا از 4 هزار 550 واحد تکمیل شده تعداد زیادی بدون سکنه هستند. زیرا خدماتی چون درمانگاه، مدرسه، کلانتری، خدمات رفاهی، فروشگاه و .... را ندارند به همین خاطر خانواده‌ها تمایلی به اسکان در این واحدها ندارند.

در این رابطه مخاطبان ، در قسمت نظر مخاطبان خبر هدفگذاری تکمیل مسکن مهر شهرهای جدید با خدمات زیربنایی و روبنایی نظرات خود را اعلام کرده‌اند که از برخی نظرات به شرح زیر است:

دست نوشته‌های متقاضیان از بی‌مهری‌های مسکن مهر
دست نوشته‌های متقاضیان از بی‌مهری‌های مسکن مهر




nima
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
خدا نگذرد از کسانی که باعث بدبختی و گرفتاری مردم هستند.
محمد
|
-
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
مسکن مهر برای دولت نمره منفی خواهد داشت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *