رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از سرگیری تردد نفتکش‌های ایرانی در آب‌های اروپا

5:55 - 23 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۷۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، تردد نفتکشهای ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به بنادر اروپایی ازسرگرفته شد.
به گزارش گروه اقتصاد ، محمد سعید نژاد، مدی با اشاره به این که شرکت ملی نفتکش ایران یکی از بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی محموله های نفتی را داراست، به خبرنگار شانا گفت: هم اکنون همه محموله های نفت خام صادراتی ایران با نفتکشهای ایرانی و بدون هیچ محدودیتی به مقاصد مختلف از جمله بنادر اروپایی حمل می شود.
 
وی تصریح کرد: پیش از اجرای برجام فعالیت شرکت ملی نفتکش ایران در بازارهای بین‎المللی با محدودیت‎هایی روبرو بود اما با اجرای برجام تردد نفتکشها و کشتیهای تجاری هم اکنون با بالاترین استانداردهای جهانی به بنادر اروپایی از سر گرفته شده است.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان این که در این راستا امکان رده‎بندی و کلاس کشتی‎های ایرانی نهایی شد، افزود: توانستیم روند فعالیت خود را با کلوپ‎های بیمه‎ای P&I مشخص کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل به بازارهای اروپا بازگردیم.
 
سعید نژاد با بیان این که صادرات نفت ایران از زمان برداشته شدن تحریم‎ها ٢ برابر شده است، ادامه داد: با عضویت در ٢٤ کنوانسیون همه نفتکشها، کشتی ها و شناورهای تجاری بدون هیچ محدودیتی درچاچوب مقررات جهانی فعالیت می کنند.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران عمر ناوگان کشتیرانی و نفتکشهای ایران را جوان برشمرد و گفت: در نظر داریم با برنامه ریزی و حمایت از صنایع داخلی با ارتقاء زیر ساختها، این صنعت را برای توسعه در سطح بین الملل گسترش و برای پاسخ به نیازهای کشور آماده کنیم.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی با اعلام این که با تامین بودجه و برنامه ریزی ناوگان سنتی حمل و نقل دریایی کشور برای تردد مطلوبتر شناورها بویژه نفتکشها بزودی  نوسازی و بهسازی خواهد شد، اظهارکرد: بر همین اساس چشم‌انداز جدیدی پیش روی فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی کشوراست و فعالان اقتصادی اطمینان بیشتری برای همکاری اقتصادی با دیگر کشورهای دنیا پیدا خواهند کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *