بیانیه آشوریان ایران در محکومیت جنایات اخیر تروریست‌های داعش

10:57 - 18 مرداد 1393
کد خبر: ۲۰۸۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: آشوریان ایران با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر گروه تروریستی داعش در استان نینوای عراق از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا هر چه سریعتر برای توقف این فجایع اقدام کنند.

:آشوریان ایران با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر گروه تروریستی داعش در استان نینوای عراق از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا هر چه سریعتر برای توقف این فجایع اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان؛ متن بیانیه آشوریان ایران در محکومیت اقدامات گروه داعش به این شرح است:

به نام خدا

بشریت امروز شاهد فجایع دیگری است. قتل عام مردم بی دفاع، نژادکشی و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان در منطقه خاورمیانه دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و هیچ کس نمی تواند در قبال این وحشی گری ها سکوت اختیار کند و بی تفاوت باشد. متاسفانه انسان قرن بیست و یکم شاهد اقدامات غیر انسانی است که بشر اولیه و دوران جاهلیت نیز قادر به انجام و حتی تصور آن نبود.

سوءاستفاده و قرائت غلط و افراطی از باورها و اعتقادات دینی توسط گروه های تکفیری خصوصا داعش منجر به جنایات فجیعی علیه انسانیت در عراق و سوریه شده است و به فرموده مقام معظم رهبری، حوادث اخیر عراق تقابل مذاهب و یا جنگ تروریسم با مخالفان آن نیست بلکه جنگ انسانیت با بربریت و وحشی گری است.

کوچ اجباری آشوریان از سرزمین های آباء و اجدادیشان از استان نینوای عراق در هفته های اخیر که منجر به آوارگی بیش از پنجاه هزار نفر گردیده، از جمله این اقدامات غیر انسانی است.

بریدن فجیع سر روحانیون مسیحی در انظار عمومی، تجاور به دختران وزنان، به خاک و خون کشیدن غیر نظامیان، تخریب مساجد و کلیساها و بناهای تاریخی تنها گوشه ای از این وحشی گری ها است.
تأسف بار تر از این جنایات وحشیانه، چشم پوشی و سکوت مرگبار دولتمردان کشورهای غربی و مدعیان دروغین حقوق بشر است.

چگونه ممکن است که یک گروهک با حداکثر چهارهزار نفر نیرو سرزمین های وسیعی را در سوریه و عراق به تصرف در می آورد مگر آنکه بپذیریم پیشروی برق آسای آن مدیون حمایت های نظامی، اقتصادی و سیاسی برخی قدرت های غربی و منطقه ای خصوصا رژیم اشغالگر صهیونیستی است. رژیمی که در حال حاضر با سوء استفاده از موقعیت های زمانی در غزه دست به کشتار وحشیانه غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان می نماید.

صرفنظر از دیانت اهالی غزه، جنایات صورت پذیرفته محاصره مردمی بی دفاع آن استمرار اشغال فلسطین توسط کلیه مجامع بشری و وجدان های بیدرا انسان های آزاده عملی شنیع بوده و محکوم می باشد.

ما آشوریان ایران که همه ساله همراه با آشوریان جهان در روز 7 اوت یاد و خاطره شهدای آشوری در قتل عام سمیل سال 1933 و همه شهدا در هر زمان را گرامی می داریم، ضمن تشکر از کمک های انسان دوستانه ارسالی اخیر به مردم بی پناه و کوچانده شده عراق، از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها حامی حقیقی مستضعفان و مظلومان جهان برای پذیرش پناه جویان آشوری قدردانی می نمائیم و با تجمع امروز خود قصد داریم ندای مظلومیت آشوریان و مسیحیان عراق را به گوش جهانیان خصوصا سازمان ملل متحد به عنوان عالی ترین مرجع بین المللی جهان برسانیم. از سازمان ملل، دولت عراق و سایر کشورها، نهادهای حقوق بشری و آزادگان جهان مصرانه تقاضا داریم:
1- شورای امنیت در اسرع وقت با تشکیل جلسه اضطراری ضمن محکوم نمودن اقدامات و فجایع صورت پذیرفته اخیر توسط گروه داعش در استان نینوای عراق مبادرت به اقدام عاجل برای توقیف سریع این وحشگیری ها و برقراری آرامش و امنیت در منطقه بنماید.

2- دولت عراق می بایست با مقابله نظامی با گروههای تروریستی منطبق با وظایف قانونی و انسانی خویش از کوچ اجباری آشوریان جلوگیری نموده و نسبت به همدردی با خانواده های شهیدان فجایع اخیر و برای تسلی خاطر بازماندگان این جنایات اقدام شایسته به عمل آورد.

3- ما آشوریان نسل کشی، درنده خویی و وحشیگری اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را شدیدا محکوم نموده و از اتحادیه اروپا، کشورهای منطقه، مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل تقاضا داریم نسبت به توقف این جنایات و رفع اشغال و محاصره مردم بی دفاع غزه اقدام عاجل مبذول نمایند.

در پایان نهایت مراتب تشکر و قدردانی خود را از نهادها و مسئولین محترم ذیربط علی الخصوص وزارت کشور و پرسنل خدوم نیروی انتظامی به جهت برگزاری هرچه بهتر این تجمع اعلام می نماییم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *