محور خلخال-فیروزآباد در هفته دولت افتتاح می‌شود

18:40 - 20 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۸۰۷۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح محور خلخال-فیروز آباد گفت: این پروژه در صورت تامین منابع در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش گروه اقتصاد ،علی نورزاد با اشاره به نقش مهم شهرستان خلخال در اتصال شمال کشور به شمال‌غرب، اظهار کرد: بهره‌برداری از محور خلخال- فیروزآباد موجب ایجاد ارتباط مناسبی بین استان‌های گیلان، زنجان و اردبیل می‌شود و از آنجا که خلخال یکی از پرترددترین شهرهای استان است و هر ساله گردشگران بسیاری با تردد از محورهای ارتباطی این شهرستان به ویژه جاده اسالم به خلخال و خلخال- پونل به استان گیلان سفر می‌کنند، بهره برداری از این محور نقش اساسی در روان شدن ترافیک منطقه دارد.
 
وی این مسیر را در برقراری ارتباط بین شهرستان‌های کوثر و خلخال در استان اردبیل مهم ارزیابی کرد و گفت: این محور با ایجاد ارتباط بین سه استان مذکور موجب ارتباط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه می‌شود و با کاهش قابل ملاحظه زمان سفر و سرعت جابه‌جایی کالا و محصولات کشاورزی، موجب اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به قطعه‌های این پروژه اظهار داشت: این محور که راه اصلی اردبیل- سرچم را از محل فیروزآباد به راه آسفالته خلخال- اسالم متصل می‌کند در چهار قطعه احداث شده است.
 
 وی افزود: قطعه اول به طول ۱۰ کیلومتردر حال اتمام عملیات روسازی است و عملیات اجرایی قشر بیندر به پایان رسیده و قشر توپکا در حال اجرا شدن است. قطعه دوم نیز به طول ۸ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی در حال اتمام است. قطعه سوم با پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصدی در حال تکمیل است.
 
نورزاد ادامه داد: عملیات اجرای باقیمانده  قطعه‌های ۲، ۱و ۳ شامل اجرای لایه توپکا، نصب علایم و گاردریل است و  قطعه چهارم این پروژه نیز در قالب کمربندی خلخال در حال اجرا است و هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان اعتبار هزینه شده برای این محور را ۲۹۰ میلیارد ریال دانست و گفت: با اتمام باقیمانده عملیات اجرایی کل ۲۷ کیلومتر محور فیروز آباد- خلخال در شهریور ماه همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *