رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شرط و شروط رستم اوف برای دستگاه قضا/ دادستان تهران: قوه قضائیه به ادعاهای خلاف واقع توجه نمی‏‌کند/ رستم اوف همکاری لازم با بازپرس پرونده نداشت

16:12 - 18 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۷۳۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رستم اوف که بخش بزرگی از اموال بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده­ی فساد کلان اقتصادی را در تصرف دارد، همکاری لازم را با دادستانی تهران در بازگشت اموال به وزارت نفت به عنوان شاکی نکرده و اعلام داشته است که در صورت تودیع وثیقه، متهم بابک زنجانی باید بلافاصله آزاد شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، «جعفری دولت ­آبادی» در هفتمین نشست با موضوع «کاهش جمعیت کیفری زندان­ها» نقدی هم به پرونده­ یکی از متهمان بزرگ اقتصادی زد.

وی با اشاره به این که رستم اوف که بخش بزرگی از اموال بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده­ فساد کلان اقتصادی را در تصرف دارد، همکاری لازم را با دادستانی تهران در بازگشت اموال به وزارت نفت به عنوان شاکی نکرده و اعلام داشته است که در صورت تودیع وثیقه، متهم بابک زنجانی باید بلافاصله آزاد شود.

دادستان به کنایه گفت: عجبا که امروز برخی افراد فاقد سمت در پرونده، برای دستگاه قضایی شرط و شروط می­گذارند که اگر ما وثیقه سپردیم، متهم باید آزاد شود.
 
دولت‌آبادی تاکید کرد: قوه قضاییه به الزامات قانونی پایبند است، اما نمی‌تواند به ادعاهای خلاف واقع توجه کند.

دادستان تهران با ذکر این که رستم اوف در طول تحقیقات همکاری لازم را با بازپرس پرونده نداشته است، به یک مثال تاریخی تمسک جست و اظهار داشت: مردم ما در حافظه تاریخی خود صرفاً به یک رستم، پهلوانی از سیستان اعتماد دارند و از سایر رستم­ها و اسفندیارها خاطره و ذهنیت خوبی ندارند؛ چه برسد به رستمی که «اوف» هم دارد؛ با بابک زنجانی مراودات مالی داشته و ساکن خارج از کشور است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *