آنچه آمریکایی ها علیه ایران در سر دارند

14:13 - 16 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۶۳۲۲
هفته گذشته بود در تحلیلی که در خبرگزاری منتشر شد، به طرح ها و برنامه های سران سعودی با همراهی رژیم جعلی اسرائیل علیه ایران پرداختیم. در همین زمینه شاهد از غیب رسید و پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ پرده از این توطئه برداشت.
به گزارش گروه بین الملل ، نزدیکی هر چه بیشتر سعودی ها به صهیونیست ها با هدف توطئه و دشمنی با ایران دنبال می شود.

آمریکایی ها برنامه های دراز مدت خود را علیه ایران پس از توافق هسته ای چیده اند و راهبردهای خود را در منطقه آماده ساخته اند. حتی می دانند پس از اوباما و روی کار آمدند رئیس جمهور تازه کار چگونه با ایران برخورد کنند.
 
ابزاری که ایالات متحده به کار گرفته و در دست دارد، نخست رژیم اسرائیل و سپس با همراهی و اجرای رژیم سعودی علیه ایران است.

نخستین اقدامی که ائتلاف ضدی ایرانی «سعودی صهیونیستی» در پی آن هستند، ایجاد اختلافات مذهبی و قومیتی در ایران است. استان هایی که هدف قرار گرفته اند استان های مرزی سیستان و بلوچستان و کردستان و از جنوب هم استان خوزستان را در بر می گیرد.

راهبرد رو در رو قرار گرفتن آنها با ایران، راهبردی خطرناک و ویران کننده خواهد بود. سعودی ها و صهیونیست ها به این درک رسیده اند که جمهوری اسلامی ایران در قبال تهدیدات آنها، پاسخی قاطع خواهد داد.

پس راهی را با برنامه ریزی آمریکایی ها در پیش گرفته اند که بر اساس طراحی های صورت گرفته قرار است ناآرامی های مرزی در ایران شکل بگیرد. هر چند این توطئه تازگی ندارد اما دوباره سر از خاکستر بیرون آورده است.
در همین زمینه پایگاه گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشته است که آمریکا و عربستان طرحی را برای ایجاد ناآرامی‌های قومی در ایران کلید زده‌اند.

ایجاد چنین ناآرای هایی در میان اقوام ایرانی برای فشار بیشتر به خاطر تحولات و بحرانی است که در غرب آسیا از سوی آمریکایی ها شکل گرفته اما به کام آنها تلخ شده است.

جمهوری اسلامی ایران یک تصمیم گیر و یک تصمیم ساز بزرگ در بحران غرب آسیا است و اگر هم تاکنون تیر سیاست ها و طرح های آمریکا در غرب آسیا به سنگ خورده به خاطر وجود بازی گری مقتدر، قدرتمند و هوشیار در منطقه به نام ایران اسلامی است.

هدف اصلی ائتلاف آمریکایی،صهیونیستی و سعودی علیه ایران، سوریه است.

سوریه اکنون نماد مقاومت اسلامی در برابر همه توطئه هایی است که برای از پا در آوردن آن انجام می شود.
به نوشته گلوبال ریسرچ، ساز و کار محوری این برنامه‌ها را تحریک به آشوب در مناطق مرزی، ایجاد تهدیدات تروریستی در داخل ایران و تحریک به انقلاب رنگی تشکیل می‌دهد.

دستگیری ها و خنثی سازی هایی که در چند وقت گذشته از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان انجام شده، نشان از آغاز چنین برنامه ای است.

فعال کردن گروهک های کوموله و دموکرات که اکنون در خاک اقیلم کردستان عراق ساکن شده اند، یکی از برنامه هایی است که آغاز شده است.

برخی تحرکات این گروه های ضد انقلابی در مرزهای کشور با واکنش سریع و قاطع نیروهای نظامی کشورمان همراه بود.

همدستی سعودی ها و صهیونیست ها با گروهک تروریستی منافقین و دیدارهایی که برخی مسئولین آن دو رژیم با سران گروهکمنافقین  در پاریس داشتند، نشان می دهد که بخشی از تیم تروریستی که قرار است وارد عمل شود منافقین است.

روشن است که چنین طرح و برنامه ای از سوی آمریکایی ها با همراهی عربستان و اسرائیل، برای فراهم کردن فضای ناامنی در ایران شکل گرفته است، کاری که قرار بود با قدرت یابی گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش با پیروزی در سوریه و عراق انجام شود اما موفق نشد.

اکنون دو منطقه بیشترین ظرفیت را برای اقدام و ایجاد ناامنی در خود دارند. سیستان و بلوچستان و استان کردستان.

این دو استان به واسطه این که حکومت های مرکزی دارای شرایط نامناسبی هستند، زمینه را برای حضور نیروها وگروه های تروریستی و ضد انقلاب آماده کرده اند.

اما این دلیل و بهانه خوبی نمی تواند باشد برای این که این گروه های تروریستی و ضد انقلاب بتوانند از خاک آنها علیه ایران اقدام نظامی انجام دهند.
اقلیم کردستان عراق از یک سو و دولت پاکستان از سوی دیگر باید متوجه عواقب چنین اقدامی از سوی گروه های تروریستی و ضد انقلاب علیه ایران باشند.

گرچه این گروه های ضد انقلاب تروریستی سال هاست که وجود دارند و در سال های گذشته هم اقداماتی انجام داده اند و اکنون توانایی اقدام علیه ایران را نداشته باشند، اما زنده کردن دوباره آنها در شرایط کنونی نباید یک موضوع ساده پنداشته شود.

پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ به موضوع دیگری هم اشاره می کند. موضوعی که نمونه آن را در سال 1388 و در فتنه ای که با اقدام برخی از سران فتنه برپا شد، بروز کرد.

همانطور که همگان می دانیم قرار بود توافق هسته ای در ایران گشایش های اقتصادی را در پی داشته باشد.

این گشایش ها به خاطر بدعهدی و دبه های آمریکا محقق نشد. از ابتدا هم قرار بر این نبود که برجام باعث رونق اقتصادی و رفاه برای جامعه ایران اسلامی شود.

فشارها و تحریم های شدید اقتصادی برای از پا در آوردن انقلاب اسلامی است. چگونه می توان تصور کرد که آمریکایی ها دست به کاری بزنند که باعث شود ایران از لحاظ اقتصادی از وضعیت بهتر و مناسبتری برخوردار شود؟!

روند فشارها و تحریم های اقتصادی ادامه پیدا خواهد کرد به این امید که بتوانند به واسطه فشارها اعتراضاتی را ایجاد کنند.

البته دشمنان به خوبی می دانند که این اقدامات نمی تواند باعث تغییر حاکمیت در ایران شود، چرا که جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه مردمی قوی برخوردار است.

نیت و هدف آنها کوتاه آمدن ایران در موضوعات منطقه ای مانند بحران سوریه است. قطع حمایت های ایران از دولت و ملت سوریه خواسته آمریکا، صهیونیست ها و آل سعود است. اما آیا عقل و منطق چنین حکم و اجازه ای می دهد؟

اکنون مسائل اقتصادی به عنوان ابزار فشار بیشتر بر ایران در نظر گرفته شده است. القاء این موضوع و تبلیغ گسترده از سوی دشمنان خارجی و برخی عوامل داخلی آنها قصد داشت و دارد به این موضوع دامن بزند.

این توطئه تاکنون نتوانسته است به هدف خود برسد و تنها کافی است برای خنثی کردن کامل این توطئه، به ظرفیت های داخلی کشور بیشتر توجه شود.

شرایط منطقه بحرانی است. ثبات و اقتدار ایران باعث ضعف و شکست دشمن شده است. این ثبات و اقتدار باید به هر قیمتی شده حفظ شود.



پسر کرد
|
-
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
زنده باد ایران. کومله، پژاک و... هیچ غلطی نمیتوانند انجام دهند
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
آمریکایی ها و شریکان او از این موارد هیچ سخنی نمیگن تا غافل باشیم. گسست نسلی و تغییر روحیه و ذائقه مردم وبریدن جوانان از ارزشها ، تاریخ و فرهنگ و این یعنی فتح یک کشور بدون شلیک یک تیر
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
اگر اسرائیل و عربستان بخواهند گروه های ضد انقلاب را بر علیه ایران تحریک کنند بهترین اقدام این است که ایران بدست بیاورد و با شدت تمام بلافاصله عربستان و اسرائیل را بکوبد.
بی نام
|
-
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
0
0
ما ایرانیان تصمیمات امریکا و اسرائیل را زیر پا له میکنیم و هر وطن فروشی را از صحنه روزگار محو میکنیم.
یه ایرانی
|
-
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
و آن روز میرسد که اسراییل را کامل نابودش کنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *