مذاکرات حقوق بشری با اروپاییان برآمده از خواست نظام است/ در گفتگوهای تعاملی، ترکیبی از مسئولان قضایی، حقوقدانان و سیاستمداران شرکت خواهند کرد/ اعدام زیر 18 سال نداریم

23:00 - 13 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۴۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر ستاد حقوق بشر اظهار کرد: مذاکرات حقوق بشری با اروپاییان برامده از خواست نظام است و مشروط به مواردی خواهد بود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مهمان امشب (چهارشنبه) گفتگوی ویژه خبری شد و از حقوق بشر به عنوان حقی برای بشریت  سخن گفت.

وی افزود: در این مجموعه مذاکرات که توسط افراد کارکشته دیپلماسی انجام خواهد شد و ما هر نوع کمکی را که نیاز باشد، دریغ نخواهیم کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: غربی ها مبارزه ایران با تروریست ها که سابقه ترور بیش از 20 هزار ایرانی را در کارنامه دارند، خلاف حقوق بشر می دانند.

لاریجانی ادامه داد: در گفت و گوی تعاملی با اروپایی ها درباره حقوق بشر ترکیبی از مسئولان قضایی، حقوقدانان و سیاستمداران علاقمند به حوزه حقوقی شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: سیستم قضایی کشورما همواره آماج بیشترین حملات حقوق بشر غربی است.

دبیر ستاد حقوق بشر یادآور شد: غربی ها به قوانین ما که منبعث از اسلام است بیشترین انتقادها را وارد می کنند.

لاریجانی تصریح کرد: 90 درصد اعدام هایی که در کشور اتفاق می افتد، به علت جرایم مربوط به قوانین مواد مخدر است.

وی در ادامه بیان کرد: علت زیاد بودن اعدام ها، با دقت بررسی می شود تا از  این موارد در صورت امکان کاسته شوند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: اعدام زیر 18 سال نداریم بلکه مجرمان حکم اعدام می گیرند و تا زمان رسیدن به بلوغ عقلی، حکمی اجرا نمی شود.

لاریجانی تاکید کرد: قوه قضائیه در اشاعه منطق عفو و گذشت ۴۰ تا ۴۵ درصد موفق بوده اما باید در نظر هم بگیریم که حکم قصاص، از احکام الهی است.

وی افزود: در اسلام «تنبیه» برای انتقام نیست بلکه برای «بازدارندگی» است و بر همین مبنا، ممکن است روش های مدرن تر تنبیه را کشف کنیم تا بازدارندگی بالاتر داشته باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه گفت: معتقدیم در اسناد سازمان ملل متحد باید جایی برای اصول اسلامی باز شود.

لاریجانی اظهار کرد: بچه گربه ها هم در شهرهای غربی مثل لندن، از حقوق برخوردار هستند اما آنها چشم خود را بر کشتار کودکان یمن، بحرین و غزه بسته اند.

 وی در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی متذکر شد: احمد شهید ناموفق ترین انتخاب در بحث حقوق بشر درباره ما است.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: ما سمت احمد شهید را قبول نداشته ایم و فرد جدید منتخب سازمان ملل را هم  با این عنوان، قبول نداریم.

لاریجانی اظهار کرد: فاجعه منا جنایت علیه بشریت و توطئه ای بود تا عظمت حج که صهیونیست ها را  می ترساند، تحت تاثیر قرار دهد.

 دبیرستاد حقوق بشر در پایان گفت: کسانی که در جریان حج آسیب دیدند، برایشان این امکان را فراهم کردیم که در محاکم ما طرح شکایت کنند. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *