تکواندو ایران بدنبال رکوردشکنی تازه در ریو

2:00 - 13 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۸۴۴
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
تیم ملی تکواندو با کسب چهار سهمیه مردان و بانوان در المپیک 2016 ریو به دنبال ثبت رکوردی تازه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ، تکواندوکاران ملی پوش ایران از حدود چهار سال قبل با شرکت در مسابقات متعدد انتخابی المپیک و تورنمنت‌های معتبری که امتیازات المپیکی داشت، به فکر کسب مجوز حضور در المپیک ریو بودند و حاصل این تلاش کسب سه سهمیه در گروه مردان و یک سهمیه در بخش بانوان بود.

فرزان عاشورزاده در وزن اول المپیکی، مهدی خدابخشی در وزن سوم المپیکی، سجاد مردانی در وزن چهارم المپیکی و کیمیا علیزاده در وزن دوم المپیکی بانوان، نمایند‌های این رشته در ریو هستند.

با ورود رسمی تکواندو به بازی‌های المپیک از سال 2000، ایران نیز به طور مستمر نمایندگانی در این بازی‌ها داشته و دست پر بوده است.

در المپیک 2000 سیدنی هادی ساعی و مجید افلاکی نمایندگان ایران بودند و ساعی مدال برنز و افلاکی عنوان پنجمی را کسب کرد. در المپیک 2004 هادی ساعی و یوسف کرمی صاحب سهمیه المپیک شدند و ساعی مدال طلا و کرمی مدال برنز گرفتند.

المپیک 2008 پکن نیز باز هم ایران با دو سهمیه کامل (هادی ساعی و رضا نادریان) در بخش مردان شرکت داشت و برای نخستین بار در گروه بانوان سارا خوش جمال فکری به سهمیه المپیک رسید. در این مسابقات هادی ساعی مدال طلای دوره قبل خود را تکمیل کرد و سرانجام در المپیک 2012 لندن نیز ایران به دو سهمیه بخش مردان و یک سهمیه بانوان راهی مسابقات شد. محمد باقری معتمد مدال نقره گرفت. یوسف کرمی و سوسن حاجی پور هم دستشان از کسب مدال بازماند. اما برای المپیک ریو ایران با یک سهمیه بیشتر از دوره قبل عازم المپیک می‌شود.

براساس اعلام فدراسیون جهانی تکواندو به جای هشت وزن رسمی تکواندو در مسابقات، بازی‌های المپیک تنها در چهار وزن المپیکی مردان و چهار وزن المپیکی بانوان برگزار می‌شود و کشورها می‌توانند از این هشت سهمیه حداکثر چهار سهمیه کسب کنند.

با اعمال قانون جدید برای المپیک ریو، مسابقات جهانی انتخابی المپیک حذف شد و سهمیه‌ها براساس امتیازات رنکینگ به تکواندوکاران تعلق گرفت و 6 تکواندوکار برتر هر وزن المپیکی در رنکینگ با بالاترین امتیاز به المپیک ریو رسید. سایر سهمیه‌ها نیز تنها از طریق مسابقات انتخابی تک مرحله‌ای قاره ای توزیع شد.

حالا تکواندو ایران با کسب چهار سهمیه ریو به فکر رکوردی جدید در دنیا است و امید می‌رود با تکرار روند مدال آوری در المپیک‌ها توسط ورزشکاران این رشته، نخستین مدال المپیکی بانوان هم در رشته تکواندو به ثبت برسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *