لباس و زیورآلات بهانه زوج جوان برای کلاهبرداری از زنان در تلگرام

11:19 - 12 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۷۹۰
زوجی جوان که در شبکه اجتماعی تلگرام با تبلیغات فروش لباس و زیور آلات از شهروندان کلاهبرداری می کردند توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش گروه جامعه ،سرهنگ جواد جهانشیری  رئیس پلیس فتا خراسان رضوی  اظهار داشت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی زن  جوان مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.  

 جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد که مالباخته در یکی از کانال های شبکه اجتماعی تلگرام عضو بوده و با تبلیغات حراج لباس و زیورآلات این فرد مبلغ یک میلیون و 100 هزار ریال خرید اینترنتی می کند و در کمتر از یک ساعت متوجه می شود این کانال حذف و کالای سفارش شده برایش ارسال نمی شود.  

وی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر عامل کلاهبرداری ها را که زوجی جوان است شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.  

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: زوج جوان که 23 و 24 سال سن دارند در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند که در ادامه تحقیقات در مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی کشف شده به سه فقره کلاهبرداری با این شگرد در شبکه اجتماعی تلگرام اعتراف کردند.  

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: خرید کالا در شبكه های اجتماعی همانند خریدهای اینترنتی نیاز به دقت عمل بیشتری دارد چرا که فقط با دیدن یك تبلیغ نمی توان اصالت كالا را اثبات كرد و در صورت امکان در خریدهای شبكه ای وجه را پایان معامله و حضوری پرداخت کنیم.   
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *