رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انجام نظارت‎های درون سازمانی و برون سازمانی به منظور ارتقای سلامت اداری/ با هرگونه تخلف قضات بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود

9:38 - 11 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۲۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پوریانی گفت: نظارت یکی از ارکان مهم در نظام اسلامی است، بنابراین انجام نظارت های درون سازمانی و برون سازمانی نقش مهمی در جلوگیری از بروز فساد و ارتقای سلامت اداری دارد، که این مهم در قوه قضائیه با جدیت پیگیری می‎شود.
«عباس پوریانی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای مبارزه با فساد اظهار کرد: وجود کوچکترین فساد بر ای قوه قضائیه ظلمی بزرگ است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست این در حالی است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه اصل و اولویت ما در محاکم و دادگاه‎ها مبارزه با مصادیق مختلف فساد است.

وی ادامه داد: خط قرمز ما در مبارزه با هر نوع فسادی قانون است و مر قانون معیار و شاخص تشخیص فساد است به همین منظور قوه قضائیه درصورت وجود و بروز هر گونه تخلف  از سوی قضات و یا کارمندان بدون هیچ اغماضی با آن برخورد می‎کند.
 
پوریانی با بیان اینکه نگاه قوه قضائیه بر مبنای پیشگیری از وقوع جرم است گفت: نظارت یکی از ارکان مهم در نظام اسلامی است بنابراین انجام نظارت های درون سازمانی و برون سازمانی نقش مهمی در جلوگیری از بروز فساد و ارتقای سلامت اداری دارد که این مهم در قوه قضائیه با جدیت پیگیری می‎شود.

رئیس کل دادگاه‎های عمومی و انقلاب تهران در پایان خاطرنشان کرد: عزم قوه قضائیه حل ریشه‎ای فساد است اما متاسفانه برخی خدماتی که دستگاه قضا ارائه می‎دهد را زیر سوال برده و با حاشیه‌پردازی قوه قضائیه را متهم می‎کنند اما باید در نظر داشت که قضات با وجود سختی کار فراوان در مسیر تحقق عدالت از هیچ تلاشی فرو گذار نیستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *