امام صادق (ع) دل‌های تشنه به مکتب اهل بیت (ع) را با معارف الهی سیراب کرد

19:20 - 09 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۶۲۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام صادق (ع) دل‌های تشنه به مکتب اهل بیت (ع) را با معارف الهی سیراب کرد، گفت: حوزه‌های علمیه در زمینه فقه، اصول، کلام و حدیث کنکاش‌های پژوهشی امام صادق (ع) را الگوی خویش قرار دهند.
امام صادق (ع) دل‌های تشنه به مکتب اهل بیت (ع) را با معارف الهی سیراب کرد

به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله محسن حیدری در مصاحبه ای با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: در دوران امام صادق (ع) به‌خاطر شرایط ویژه ای که ایجاد شد ششمین پیشوای شیعیان به نشر علوم دینی و معارف الهی پرداخت که از این جهت افتخار حوزه‌های علمیه شیعه این است که خود را منصوب به امام صادق (ع) می‌دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام صادق (ع) شاگردان زیادی داشتند همچنین غیر از این 4 هزار نفر شاگردانی را تربیت کرده بودند که مقام علمی امام صادق (ع) زمینه جذب آن‌ها به مکتب اهل بیت (ع) شده بود.

وی با اشاره به لزوم نشر و تبیین معارف ائمه (ع) افزود: حوزه‌های علمیه وظیفه دارند تا در زمینه‌های فقه، اصول، کلام و حدیث کنکاش‌های پژوهشی امام صادق (ع) را الگوی خویش قرار دهند.

آیت‌الله حیدری بیان کرد: تغییر حکومت و اختلافات داخلی بنی‌امیه سبب شد امام صادق (ع) برنامه‌های علمی و دینی خود را به خوبی دنبال کند و در این زمینه موفق شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دوران امامت ششمین امام همام با سال‌های آخر عمر حکومت بنی‌امیه تقارن داشت، عنوان کرد: حکومت بنی‌امیه بر اثر انقلاب‌های پی در پی فرصت رصد امام صادق (ع) را نداشت و ششمین امام همام از این فرصت تاریخی استفاده کرد و به ترویج و تثبیت معارف اهل بیت (ع) پرداخت.

وی گفت: پس از سقوط بنی‌امیه، حکومت بنی‌عباس که یک حکومت نو نهالی بود توانایی مقابله با امام صادق (ع) را نداشت چون هرگونه اقدامی علیه ششمین امام شیعیان زمینه سقوط این حکومت را ایجاد می‌کرد و دستگیری و مقابله با صادق آل محمد (ص) سبب از دست رفتن آبرو و اعتبار آن‌ها نزد مردم می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام صادق (ع) دل‌های تشنه به مکتب اهل بیت (ع) را با معارف الهی سیراب کرد، خاطرنشان کرد: بر اثر انحرافات و برداشت‌های غلط و تشویق بنی‌امیه و بنی‌عباس برای افزایش و تکثر مذاهب متعدد برای مقابله با مکتب اهل بیت (ع) و به حاشیه بردن آن، مذاهب زیادی ایجاد شد.

آیت‌الله حیدری عنوان کرد: این موضوع سبب شد مردم تشنه حقایق شوند و هنگامی که امام صادق (ع) به تأسیس دانشگاه پرداختند مردم به سوی ایشان آمدند و زمینه تربیت بیش از 4 هزار شاگرد توسط این امام همام فراهم شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *