اردوهای مختلط شکستن حریم محرم و نامحرم است/ "افراطی‌خواندن" تحقیر متدینین و ارزشی‌ها است

18:10 - 09 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۶۲۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انزوای اسلام‌شناسان واقعی جلوه‌‌ای از نفوذ است، گفت: دشمن به‌دنبال اسلام منهای روحانیت است.
اردوهای مختلط شکستن حریم محرم و نامحرم است/ به گزارش گروه سیاسی ،آیت‌الله سید احمد خاتمی به‌مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در جمع مردم این شهر با بیان اینکه برجسته‌ترین مشخصه سیره امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مشخصه فرهنگی این سیره است، اظهار داشت: معنای این سخن این نیست که امام صادق(ع) کاری به مسائل سیاسی نداشت، امام صادق(ع) کار سیاسی خودش را در حقیقت همین تلاش فرهنگی می‌دید.

وی با اظهار "این تلاش فرهنگی دو صبغه دارد" افزود: یکی از این صبغه‌ها، صبغه ایجابی است، یعنی از زمان امامت مولا علی(ع) تا زمان امامت امام باقر(ع) اجازه تبیین درست دین را نداده بودند، امام صادق و پدر بزرگوارشان دین را درست تبیین کردند یعنی اعتقادات و تفسیر درست قرآن را بیان کردند، اخلاق اسلامی را تبیین کردند، در عرصه فقه، فقه پیامبر(ص) را تبیین کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز اینکه کار امام باقر(ع) و امام صادق(ع) یک صبغه سلبی نیز دارد، گفت: صبغه سلبی یعنی اینکه انحرافات را بیان کرده و منحرفین را هم به نام جریان و هم به نام فرد تبیین می‌کرد.

وی راجع به حساسیت این دو امام بزرگوار در بحث انحرافات خاطرنشان کرد: این دو امام روی انحرافات اعتقادی بسیار حساس بوده و مقابله فرهنگی می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه مقابله با انحرافات فرهنگی باید فرهنگی باشد، اضافه کرد: در موضوع اخلاق نیز این دو امام بزرگوار اخلاق قلابی را معرفی می‌کردند، امام باقر(ع) و فرزندشان در بحث جریان منحرف غلات که برای تخریب چهره امامان معصوم(ع) بودند، مقابله کردند چرا که امامان معصوم خود را بنده خدا می‌دانستند ولی این جریان امامان را در حد خدایی بالا می‌کشیدند.

وی با بیان اینکه مقابله با انحرافات در سیره امام باقر و امام صادق(ع) جلوه بسیاری دارد، اظهار داشت: یک عالم دین باید به جنبه‌های ایجابی و سلبی توجه ویژه داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عالم دینی باید در مقابل بدعت‌ها و انحرافات بایستد و به‌تعبیر امام صادق(ع) اینها مرزبان هستند و ما از سیره این امام بزرگوار آموختیم و درس‌های حوزه علمیه نیز بیان ایجابی مکتب امام باقر و امام صادق(ع) است و از طرفی باید به‌صورت سلبی انحرافات را بگوییم.

وی با تأکید بر روشنگری در بحث جریان‌های انحرافی و حفظ اساس دین عنوان کرد: در عصر ما نیز مسئله نفوذ مطرح است و بنده باید قبل از آن یک حقیقتی را بیان کنم و آن اینکه ابایی ندارم از اینکه سایت‌ها و خبرگزاریها این را منتشر کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به شیطنت شبکه‌های بیگانه در معرفی شخصیت خود اضافه کرد: شبکه‌ها و سایت‌های بیگانه و منحرفان در فضای مجازی یک تعریفی از سید احمد خاتمی دارند و خود سید احمد خاتمی نیز تعریف دیگری از خود دارد.

وی در تکمیل بیانات خود گفت: تعریفی که آنها دارند این است که سید احمد خاتمی یک طلبه جنجالی، شلوغ، افراطی، تندرو و ضد دولتهایی که نمی‌پسندد، است و تمام این سم‌شان را در انتخابات ریختند و به همان اندازه که در تهران بزرگانی مانند آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی و بزرگان دیگر تخریب شدند، شدیدتر از آن سید احمد خاتمی در کرمان تخریب شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اظهار "500 صفحه در فضای مجازی از فحش گرفته تا تهمت علیه بنده گفتند و نوشتند"، خاطرنشان کرد: صدای آمریکا و رادیو بی‌بی‌سی می‌گفتند که به این شخص رأی ندهید و کارشناسانی را می‌آوردند تا مانع از رأی مردم شوند و تعریفشان نیز از شخص سید احمد خاتمی طلبه تندرو و جنجالی بود.

وی تصریح کرد: البته مردم کرمان همه اینها را شنیدند و با توجه به همه اینها به‌عنوان نفر اول به او رأی دادند و از بیش از یک‌میلیون رأی، 702 هزار رأی به این شخص دادند.

آیت‌الله خاتمی با بیان تعریفی از خود ابراز کرد: تعریف خاتمی از خود این است که به‌عنوان یک طلبه‌ از وقتی که خود را شناخته با ولایت بوده، با ولایت هست و از خدا نیز می‌خواهد با ولایت باشد و نسبت‌ به دولتهای پس از انقلاب، همه دولتها را مشروع و مورد حمایت ولایت می‌دیده، تخریب این دولتها را خلاف شرع دیده و می‌بیند و در عین حال رسالت روشنگری و رسالت بیان انحرافات را وظیفه خودش می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه سید احمد خاتمی زیرمجموعه هیچ‌یک از دولتها نبوده، نیست و نخواهد بود، گفت: این فرد فقط و فقط زیرمجموعه ولی فقیه و امروز امام خامنه‌ای است و در این مسیر نیز خواهد بود و بیش از خیلی‌ها دغدغه وحدت را دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر قرار باشد در این کشور چند نفری دغدغه وحدت را داشته باشند، یکی از آنها سیداحمد خاتمی است، دولت و قوه مقننه و قضائیه ما مشروع هستند و بنده هیچ‌وقت اوپوزیسیون هیچ دولت بعد از انقلاب نیستم و نخواهم بود ولی در عین حال مواضعم را در راستای خط ولایت بیان می‌کنم و نمی‌گوییم هر موضعی که ما داریم موضع ولایت است، ولایت بالاتر از افراد و جریان‌هاست ولی تلاش می‌کنیم مواضع ولایت را بیان کنیم.

وی با تذکر اینکه حوزه علمیه سرمایه فرهنگی و امنیتی کشور است، افزود: آن تصویری که شبکه‌های بیگانه از بنده دادند، نادرست بوده و تصویر درست همان بود که بیان کردم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی در وضعیت کنونی اضافه کرد: در عرصه خارجی توطئه‌ای که آمریکا در پی آن است، کشیدن فرش از زیر پای ایران است، هر کجا که ایران نفوذ دارد می‌خواهد به آنجا وارد شود و پای ایران را قطع کند.

وی با اظهار "در لبنان حزب‌الله محور امنیت این کشور است" اضافه کرد: امید امنیت در لبنان حزب‌الله است، میشل عون یک مسیحی است و دوره‌ای هم رئیس جمهور بود و همان موقع در مصاحبه‌ای گفت که "اگر ما حزب‌الله را نداشتیم، لبنان موصل دوم می‌شد".

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در جنگ 33روزه 16 هواپیمای مسافربری نو در فرودگاه لبنان بود و روز اول جنگ هواپیماهای اسرائیلی آمدند و این 16 هواپیما را بمباران کردند و از کار انداختند و رفتند و حتی یک گلوله به آنها شلیک نشد و شهرهای شیعه‌نشین را کوبیدند و حتی یک گلوله به منطقه مسیحی‌نشین و سایر مذاهب لبنان شلیک نشد.

وی گفت: حزب‌الله 33 روز جانانه مقاومت کرد و اخیراً یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی گفته: دیگر ما هیچ‌گاه علیه حزب‌الله نخواهیم جنگید چرا که حزب‌الله موشک‌های دوربردی را به دست آورده که می‌توانند رژیم صهیونیستی را با خاک یکسان کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا در اینجا می‌خواهد فرش را از زیر پای ایران بکشد، ابراز کرد: اینجاست که به بانک مرکزی لبنان فشار می‌آورند که حساب‌های حزب‌الله را مسدود کند و حساب‌ها مسدود شده است، یعنی همان تحریم‌های اقتصادی که ما در ایران داریم حزب‌الله لبنان دارد.

وی درباره تحولات سوریه خاطرنشان کرد: در سوریه بنده معتقدم تصویر مسئله روشن است، یعنی اگر یک روز آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا دست از حمایت تروریست‌ها بردارند ریشه تروریست در سوریه خشکانده می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در سوریه سر یک کودک 12ساله را که با تروریست‌ها همراهی نکرد بریدند، گفت: چه‌کسی این سرها را می‌برد، بوالله آمریکا، رژیم صهیونیستی و اتحادیه این سرها را می‌برند چرا که پول و حتی چاقو را اینها می‌دهند.

وی افزود: این همه حساسیت در سوریه برای چیست؟ به‌خاطر اینکه می‌خواهند فرش را از زیر پای مردم سوریه بکشند، بشار اسد منتخب مردم سوریه است و ما نیز از مردم سوریه حمایت می‌کنیم، در قضیه کودتای ترکیه نیز دیدید نظام یکصدا کودتا را محکوم کرد.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: بحرین 700 کیلومترمربع مساحت دارد یعنی از شهرهای کوچک ما نیز کوچک‌تر است، 70 درصد مردم این کشور شیعه هستند، عکسها و سخنان امام و مقام معظم رهبری را در شهرها و مساجد خود دارند.

وی عنوان کرد: همه، شیخ عیسی قاسم رهبر بحرین را که کاملاً بحرینی بوده و در منطقه الدراز متولد شده است، می‌شناسند، البته آل خلیفه را هم می‌شناسند که این‌ها اهل نجد عربستان هستند و اصلاً بحرینی نیستند و اگر قرار باشد از کسی سلب تابعیت بشود باید از حکام بحرین و آل خلیفه سلب تابعیت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه در تظاهرات بحرین حتی یک شیشه نشکسته است، اظهار داشت: تمام تلاش آمریکا این است که هر جا نفوذ ایران را ببیند فرش را از زیر پای ایران بکشد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث نفوذ در داخل کشور ابراز کرد: نقشه آمریکا در داخل این است که نفوذ کند و فرهنگ مردم ما را تغییر بدهد و این را به‌صراحت گفته‌اند که حمله نظامی به ایران جواب نمی‌دهد.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: اینکه کسی بنشیند و ببیند که کارشناس ضدانقلاب شبکه من و تو که شبکه بهایی‌ها است چه می‌گوید خروجی‌اش بی‌دین کردن افراد می‌شود.

وی درباره تصور نادرست در مورد روشنفکری و دانشمند بودن گفت: دانشجوی برجسته بودن را در کم‌توجهی به ارزشهای دینی تعریف می‌کنند و این نفوذ تفکر بیگانه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تذکر اینکه اردوهای مختلط شکستن حریم محرم و نامحرم است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که اردوهای مختلط با هویت اسلامی ما سازگاری ندارد آن‌وقت مسئولی می‌گوید که "ما می‌خواهیم شیوه تعامل را به جوانان یاد بدهیم" یعنی حریم محرم و نامحرم شکسته شود تا شیوه تعامل را یاد دهند که باید گفت این همان جلوه نفوذ است.

وی انزوای اسلام‌شناسان واقعی را از دیگر جلوه‌های نفوذ برشمرد و افزود: چه بر سر آیت‌الله مطهری که اسلام شناس واقعی بود، آوردند برخی از این روشنفکران آن‌چنانی وقتی که انقلاب که پیروز شد گفتند که مطهری باید خلع لباس شود.

آیت‌الله خاتمی سومین جلوه نفوذ را تحقیر متدینان دانست و تأکید کرد: تحقیر ارزش‌مداران، جانبازان، رزمندگان، خانواده‌های شهیدان و کسانی که درد دین دارند و دلشان برای دین می‌تپد سومین جلوه نفوذ است.

وی ادامه داد: در قصه برجام که به‌صراحت می‌گویم که خط ما فقط خط مقام معظم رهبری است، نه برجام را فتح‌الفتوح می‌دانیم و نه کشور فروشی، ولی اگر کسی نقدی داشت بگوییم افراطی‌های آمریکا و ایران با برجام مخالفند، این خلاف است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه افراطیهای آمریکا، صهیونیست‌ها هستند، عنوان کرد چند بار مقام معظم رهبری فرموده‌اند: به حزب‌اللهی‌ها و ارزشیها افراطی و تندرو نگویید چرا که روز حادثه اینهایی که تندرو می‌گویید به کار می‌آیند و جانشان را سپر بلا می‌کنند.

وی با هشدار نسبت به اینکه افراطی خواندن تحقیر عزیزان متدین و ارزشی است، گفت: با اینکه مقام معظم رهبری بارها فرموده که جدول دشمن را پر نکنید ولی بعضیها اصرار دارند این واژه‌ها را به کار گیرند.

آیت‌الله خاتمی اسلام منهای روحانیت را چهارمین جلوه نفوذ عنوان کرد و افزود: اسلام منهای مرجعیت و روحانیت مانند طب بدون طبیب است و امام راحل نیز شدیداً بر این موضوع حساس بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *