از تایید و تکذیب‌های تاریخ انتخابات 96 تا واکنش ارتشی‌ها به سخنان یک استراتژیست

14:58 - 08 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۳۷۴
در هفته ای که گذشت سپر سیاسی ایران همچون هفته های گذشته خالی از حواشی و اخبار داغ نبود؛ از تایید و تکذیب هایی که پیرامون تاریخ انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم انجام گرفت تا اظهارات یک استراتژیست که واکنش ارتشی ها را به همراه داشت.
/////////////////// - گروه سیاسی : در هفته ای که گذشت، سپهر سیاسی ایران همچون هفته های گذشته خالی از حواشی و اخبار داغ نبود؛ در این بسته خبری توجه شما مخاطبان گرامی را به این اتفاقات و اخبار جلب می‌کنیم:

دستگیری 3 مظنون عملیات "ترور نافرجام" عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی گفت: 3 مظنون‌ حادثه تروریستی حمله به خودروی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در دالاهو دستگیر شدند‎.

بر اساس اعلام این منبع آگاه این دستگیری توسط اطلاعات سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه صورت گرفته است.

بر اساس گزارش میزان، روز یکشنبه 20 تیرماه حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مسیر شهر ریجاب مورد حمله یک گروه تروریستی قرار گرفت.

در این حمله تروریستی، فرماندار دالاهو زخمی و راننده فرماندار و حجت الله نیک عزم از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه شهید شدند.

در این حادثه به عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی آسیبی نرسید.

تشکیل کمیته‌های پنجگانه کمیسیون اصل۹۰

داوود محمدی از تشکیل 5 کمیته تخصصی در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس خبر داد و گفت: در مجلس دهم، پنج کمیته ویژه از جمله کمیته های اقتصادی، سیاسی و نظامی، قضایی، اجتماعی و فرهنگی، امور ویژه و مجلس در این کمیسیون تشکیل شده است.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر یک از این کمیته وظایف و اختیارات تخصصی را برعهده دارند و پرونده های مختلف و شکایت بر اساس موضوع و سرفصل به این کمیته ها ارجاع داده می شود، تا به صورت دقیق رسیدگی و بررسی شود.

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: در دوره جدید همچنین برخی کارگروه ها در زیرمجموعه کمیته های پنجگانه تشکیل شده، تا مباحث و موضوعات خیلی ریزتر و دقیق تر بررسی شود، به طور مثال در کمیته اقتصادی چند کارگروه از جمله کارگروه بانکی و زمین خواری تشکیل شده است.

اعتراض ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره افشای بخشی از برنامه بلند مدت هسته ای جمهوری اسلامی ایران که در آسوشیتدپرس منتشر شده است، افزود: بخش هایی منتشر شده که محرمانه بوده و قرار بوده محرمانه بماند. تلقی ما این است که از آژانس درز کرده است.

 علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در یک گفت و گوی خبری در این رابطه گفته بود، "ما از آژانس خواسته ایم که این برنامه محرمانه بماند و دلیلی ندارد که همگان بخواهند از آن مطلع شوند؛ البته توافق کردیم که این برنامه به شکل محرمانه به اطلاع کمیسیون مشترک مرتبط با برجام هم رسانده شود که باید محرمانه و محفوظ بماند".

به گفته صالحی آن طور که آسوشیتدپرس اعلام کرده است یک دیپلمات، بخشی از این برنامه را اعلام کرده است که اگر دقت کرده باشید، گفته است «قابل قبول نیست که ایرانی ها پس از سال دهم از اجرای برجام یکباره اوج بگیرند» که جنبه مثبت داشت.

سامانه شبیه‌ساز متحرک بالگرد 209 رونمایی شد

سامانه شبیه‌ساز متحرک بالگرد تاکتیکی 209 صبح روز یکشنبه(3 مرداد 95) با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.

این سامانه که در حوزه آموزش تیراندازی، هدف‌گیری و شلیک موشک تاو کاربرد دارد، برای نخستین بار به‌صورت کاملا بومی و توسط متخصصان کشورمان ساخته شده است.

هشدار ایران به طرف‌های مقابل دراجرای برجام جدی است

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در راستای اجرای برجام، ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده و حتی اقداماتی فراتر از برجام انجام داده است، خاطرنشان کرد: در این قرارداد تأکید شده بود که طرف‌های مقابل باید تحریم‌های مختلف علیه ایران  از جمله تحریم فروش قطعات هواپیما به ایران را لغو کنند.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای برجام مذاکرات طولانی بین ایران و شرکت بوئینگ صورت گرفت تا هواپیماهایی از این شرکت برای نوسازی ناوگان هوایی کشور خریداری شود، گفت: ولی متأسفانه در طی ماه‌های گذشته شاهد اقدامات زنجیره‌ای از سوی آمریکایی‌ها در راستای مانع تراشی جهت اجرای برجام بوده‌ایم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در مجلس آمریکا طرح ممنوعیت فروش هواپیما از سوی شرکت بوئینگ به ایران مطرح شده است، افزود: این نیز یکی دیگر از حلقه‌های زنجیرعهدشکنی آمریکا نسبت به تعهداتشان در اجرای برجام است.

وی همچنین به گزارش یکطرفه بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با برجام اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد از سوی برخی از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی اقدامات هماهنگی برای عدم بهره‌برداری ایران ازمزایای برجام در حال انجام است.

این نماینده مجلس به هشدارهای اخیر مقامات کشور به عهدشکنی طرف‌های مقابل در اجرای تعهداتشان بر اساس برجام اشاره کرد و افزود: هشدار ایران در این زمینه جدی است و ایران اگر ببیند که آنها همچنان به عهدشکنی خود ادامه می‌دهند مسیر دیگری را در پیش می‌گیرد.

مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دیوان محاسبات برگزار شد

صبح روز دوشنبه(4مردادماه) مراسم تکریم و معارفه امین‌حسین رحیمی و عادل آذر رؤسای سابق و جدید دیوان محاسبات کل کشور  با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان پارلمان و سایرمقامات در محل این نهاد برگزار شد.

براساس این گزارش، عادل آذر در جلسه علنی سی‌ام تیر مجلس شورای اسلامی با 200 رأی از مجموع 231 رأی نمایندگان مجلس، بر کرسی ریاست دیوان محاسبات نشست.

عادل آذر پیش از معرفی به صحن مجلس برای ریاست دیوان محاسبات، رئیس مرکز آمار ایران بوده است.

پیش از انتخاب عادل آذر، امین‌حسین رحیمی ریاست دیوان محاسبات کل کشور را بر عهده داشت.

همچنین در همین جلسه مجلس شورای اسلامی، فیاض شجاعی با  192 رأی از مجموع 226 رأی بهارستان‌نشینان دوباره بر کرسی دادستانی دیوان محاسبات تکیه زد.

سید سلمان سامانی به سمت قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها منصوب شد

عبدالرضا رحمانی فضلی در حکمی سید سلمان سامانی را به سمت قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان ها منصوب کرد.

رحمانی فضلی در این حکم، تعامل پویا، کارآمد و اثربخش با مجلس شورای اسلامی ، ارتقاء سطح مراودات و تلاش در جهت تقویت آن، و ایجاد هماهنگی در کلیه حوزه ها و بخش‌های وزارت متبوع در ارتباط با پیگیری امور مربوط به نمایندگان مجلس را از جمله اموری ذکر کرد که قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان ها باید با جدیت در جهت تحقق آن کوشش و اهتمام ورزد.

هیچ اطلاعی از حضور مسئولان القاعده در خاک خود نداریم

«بهرام قاسمی»  در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی براینکه «ایالت متحده آمریکا اخیرا اعلام کرده ،سه نفر از مسئولان گروه تروریستی القاعده در ایران هستند و آنها را تحریم کرده است»اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ اطلاعی از حضور این افراد در خاک خود ندارد.

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بر عزم راسخ خود برای مقابله با گروههای تروریستی تاکید ورزیده و در راستای تعهدات بین المللی مربوطه اقدامات لازم را به عمل آورده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: دولت آمریکا بجای کلی گویی، باید با به اشتراک گذاشتن اطلاعات دقیق، در عمل مقابله هماهنگ بین المللی را با گروه های تروریستی فراهم کند.

واکنش وزارت اطلاعات به تماس های تلفنی متعدد مردم

به دنبال دستگیری تیم تروریستی گروهك داعش و پخش فیلم مستند "در عمق ناكامی" در خصوص معرفی برخی از اقدامات تروریستی آن ها، شمار زیادی از مردم قدرشناس كشور و بسیاری از مسئولین لشگری و كشوری در تماس های تلفنی متعدد با مسئولین وزارت اطلاعات و نیز دفاتر ستاد خبری این وزارت خانه در سراسر كشور، مراتب قدردانی خود را از مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان (عج) برای تامین امنیت كشور و مقابله با گروه های تروریستی تكفیری اعلام نموده و از فرزندان خود به خاطر اشراف اطلاعاتی و اقدام به موقع در راستای امنیت تشكر نموده اند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز ضمن تقدیر و تشكر از ملت شریف ایران، با توكل بر خدای متعال و ائمه اطهار علیهم السلام و امام عصر (عج) تمام تلاش خود را برای شناسایی و كنترل مخلان امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دستور كار قرار داده و با گستراندن چتر اطلاعاتی و چشمانی همیشه بیدار در سراسر كشور و با همكاری شهروندان فهیم كشورمان، ضربه های سنگین را به دشمنان وارد خواهند كرد؛

امید است این مجاهدت های خاموش مرضی رضای حق تعالی قرار گیرد و همیشه، لبخند رضایت مردم را در پی داشته باشد ان شالله.

طرح محاکمه شیخ عیسی قاسم گستاخانه است


حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل طرح محاکمه شیخ عیسی قاسم روحانی عالیقدر بحرین را اقدامی گستاخانه خواند و گفت: حکومت بحرین اگر از تاریخ درس نگیرد و خطاهای خود را تکرار کند بی تردید زیان خواهد کرد.

وی افزود: حاکمان بحرین به جای اتکاء به اجانب باید به مردم خود بیندیشند.

امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که تهران هیچ دخالتی در امور بحرین ندارد، یادآور شد: اما جمهوری اسلامی ایران از دموکراسی و آزادی بیان و حقوق بشر در منطقه و بحرین حمایت می‌کند.




ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
درود بر فرمانده نیروی زمینی . ابر مرد قدرتمند ارتش .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *