در ماجرای فیش‌های نجومی، نقص عمده از جانب دولت بود/ سازمان بازرسی به وظیفه خود عمل کرد/ فرهنگ اشرافیگری عامل اصلی دریافت حقوق‌های چند صد میلیونی

9:34 - 09 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۳۶۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ضرورت آسیب شناسی و ریشه‌یابی معضل فیش‌های نجومی گفت: در بحث حقوق‌های نامتعارف فارغ از اینکه مقصر اصلی کدام دستگاه و سازمان است،موضوع اصلی این است که این معضل نشأت گرفته از فرهنگ اشرافی‌گری است که متأسفانه در مقاطعی در میان برخی مسئولان و کارگزاران رواج یافت.
در ماجرای فیش های نجومی، نقص عمده از جانب دولت بود/ سازمان بازرسی به وظیفه خود عمل کرد/ فرهنگ اشرافیگری عامل اصلی دریافت حقوق‌های چند صد میلیونیسعید احدیان  کارشناس مسائل سیاسی درگفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ، با اشاره به موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف که درچند ماه اخیر در محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور مطرح شده است، اظهارکرد: در ماجرا فیش های نجومی می‌توان به عملکرد همه دستگاه‌ها از قبیل دستگاه‌های تقنینی، نظارتی و اجرای نقص‌هایی را وارد آورد اما چنین به نظر می‌آید که در این موضوع، نقص عمده از جانب دولت بوده است.

وی ادامه داد: البته در ماجرای فیش‌های حقوقی نامتعارف در حوزه بحث‌های نظارتی، هم سازمان بازرسی کل کشور و هم دیوان محاسبات اقداماتی را انجام دادند و تذکراتی را در این رابطه مطرح کردند.

احدیان درادامه با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی معضل فیش‌های نجومی گفت: در بحث حقوق‌های نامتعارف فارغ از اینکه مقصر اصلی کدام دستگاه و سازمان است موضوع اصلی این است که این معضل نشأت گرفته از فرهنگ اشرافی‌گری است که متأسفانه در مقاطعی در میان برخی مسئولان و کارگزاران رواج یافت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با حقوق‌های نامتعارف گفت: وقتی جامعه به سمتی حرکت می‌کند که مسئولین و غیر مسئولین به دنبال آن هستند که بیشتر از نیازهای جاری زندگی روزمره خود از اموال وامکانات دولتی وغیر دولتی منافعی کسب کنند، آن وقت همین معضلی که پیش آمده با برجستگی بیشتر به وقوع می‌پیوندد و از یک روزنه و خلأ قانونی خسارت‌های جبران ناپذیری به نظام و جامعه وارد می‌آید.

وی عامل اصلی پرداخت و دریافت حقوق‌های نامتعارف و چند صد میلیونی را فرهنگ اشرافیگری رسوخ کرده در میان برخی مدیران وکارگزاران دانست و تصریح کرد: فرهنگ اشرافیگری در برخی دولت‌ها نمود بیشتری داشته و برخی دولت‌ها نقش پررنگ‌تری در رواج فرهنگ مذموم اشرافی‌گری داشتند.

احدیان با تاکید بر اینکه موضوع فیش‌های نجومی یک موضوع جناحی نیست، گفت: موضوع پرداخت حقوق‌های نامتعارف یک موضوع ملی است که نتیجه یک سهل‌انگاری بزرگ بوده و با نقصی که در سیستم وجودداشته این معضل ایجاد شده و متأسفانه موجب شده تا اذهان مردم اندکی مغشوش و مبهم گردد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ضرورت ورود پرقدرت و با صلابت همه دستگاه‌ها به ماجرای حقوق‌های نامتعارف و بازگرداندن اعتماد مردم خاطر نشان کرد: بهره‌برداری‌های جناحی و انتخاباتی از موضوع فیش‌های نجومی جز لطمه وارد کردن به اعتماد مردم عایدی ندارد؛ بنابراین همه مسئولان و دستگاه‌ها مکلفند برای جبران این اشتباه و قصور با تمام توان و در نهایت همکاری و تعامل وارد عرصه شوند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *