اولین کامیون سنگین تمام الکتریکی مرسدس بنز +تصاویر

20:20 - 07 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۳۰۳۵
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
مرسدس بالاخره موفق شد در رقابت برای تولید کامیون الکتریکی تسلا را مغلوب کند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از اخبار خودرو، خودروساز آلمانی با رونمایی از خودروی سنگین تمام الکتریکی خود گفته است این فناوری در اوایل دهه آینده میلادی وارد خط تولید خواهد شد.

این کامیون که فعلا eTruck نام دارد اولین کامیون سنگین تمام الکتریکی است و به گفته مرسدس بنز قادر به حمل بارهایی به وزن ۲۶ تن میباشد.

ولفگانگ برنهارد، مدیر بخش کامیون های دایملر در این باره گفته است : « انرژی الکتریکی تا پیش از این فقط به طور محدود در کامیون ها مورد استفاده قرار میگرفت. امروزه با پیشرفت فناوری، کارایی این کامیون ها افزایش و هزینه تولید و زمان شارژ آنها نیز کاهش یافته است و می توان از این فناوری در بخش حمل و نقل سنگین استفاده کرد. زمان عرضه کامیون های الکتریکی به زودی فرا خواهد رسید. »


البته اگر فکر میکنید این خودروی نوظهور جهت حمل بارهای سنگین بین کشورها استفاده خواهد شد بهتر است درباره ایده خود تجدیدنظر کنید. این کامیون با برد ۱۲۴ مایل فعلا فقط در مسافت های کوتاه درون شهری و بین شهری نزدیک به کار گرفته خواهد شد.

سه باتری لیتیوم یون انرژی لازم برای حرکت این کامیون را فراهم کرده و به منظور ایمنی در هنگام تصادف درون یک محفظه محکم قرار گرفته اند. موتور الکتریکی نیز در مجاورت چرخ ها می باشد.

پیش از این مرسدس بنز که ۹۰ درصد سهام میتسوبیشی را در اختیار دارد کامیون سبک بدون آلایندگی را بر پایه میتسوبیشی فوسو تولید کرده بود. البته این خودرو از فناوری سلول های سوختی بهره میبرد و تنها ۶۲ مایل برد داشت.

 اوایل ماه جاری تسلا نیز عنوان کرده بود که قصد دارد با خودروهای تمام الکتریکی وارد عرصه حمل و نقل تجاری شود اما فعلا از رقیب آلمانی خود عقب افتاده است.

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *