واکنش کرملین به اظهارات اوباما درباره دخالت روسیه در روند انتخابات آمریکا

15:05 - 06 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۸۰۴
سخنگوی کرملین روز چهارشنبه به اظهارات باراک اوباما درباره دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.
واکنش کرملین به اظهارات اوباما درباره دخالت روسیه در روند انتخابات آمریکابه گزارش گروه بین الملل ، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه گفت که ادعای دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بی اساس است.

رئیس جمهور آمریکا سه شنبه شبی گفت: امکان اینکه روسیه بخواهد در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از انتشار ایمیل های کمیته ملی حزب دموکرات تاثیر بگذارد وجود دارد.

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی روز دوشنبه تایید کرد که در حال تحقیق درباره هک شدن ایمیل های رد و بدل شده بین اعضای کمیته ملی حزب دموکرات است.

این نخستین بار است که اف بی آی تایید می‌ کند وارد پرونده هک شدن این ایمیل‌ ها شده است، اتفاقی که برخی مقامات آمریکا احتمال می دهند ناشی از یک حمله سایبری از سوی روسیه باشد.

اف بی آی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد در حال تحقیق درباره نفوذ سایبری مربوط به کمیته ملی حزب دموکرات است و روی ماهیت و گستردگی موضوع کار می‌کند.

بر اساس این بیانیه، اف بی آی به تحقیقات خود ادامه خواهد داد و همه گزینه هایی که احتمالا تهدیدی در فضای سایبری محسوب می‌شوند را در نظر می‌گیرد.

پیگیری محتوای ایمیل‌ های هک شده اعضای این کمیته در نهایت یکشنبه شب، سوم مرداد منجر به استعفای دبی وسرمن شولتز، رئیس کمیته حزب دموکرات شد.

درست چند روز مانده به آغاز کنوانسیون حزب دموکرات، ویکی لیکس هزاران ایمیل رد و بدل شده بین اعضای کمیته مرکزی حزب دموکرات را منتشر کرد که نشان می داد برخی از اعضای کمیته در حالیکه باید نسبت به داوطلبان دموکرات نامزدی انتخابات بی طرف باشند، در مقابل برنی سندرز از هیلاری کلینتون حمایت کردند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *