بسیاری از جرائم ریشه در مواد مخدر دارد/ ساماندهی معتادان با جدیت دنبال شود

13:36 - 06 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۷۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صادقی نیارکی گفت: بر اساس آمارها ۷۰ درصد جمعیت زندانیان، ۸۰ درصد پرونده‎های طلاق، ریشه در اعتیاد دارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی و دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد یک مطالبه جدی است زیرا این پدیده بسیاری از مشکلات دیگر را موجب می شود و بر اساس آمارها ۷۰ درصد جمعیت زندانیان، ۸۰ درصد پرونده های طلاق،  ریشه در اعتیاد دارد.
 
وی افزود: سن اعتیاد از ۴۰ سال به کمتر از ۱۰ سال رسیده و تداوم این روند نگران کننده است و باید بدانیم اگر اعتیاد کنترل شود می توانیم از افزایش سایر جرایم و آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم در غیر این صورت باید شاهد خانواده های معتاد و کودکان آلوده به مواد مخدر باشیم.
 
رسالت صدا وسیما و رسانه ها سنگین است
 
دادستان قزوین در خصوص رسالت رسانه ملی در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی گفت: صدا وسیما رسالت سنگینی در این زمینه دارد و باید با تولید محتوی در جامعه تاثیرگذار باشد و در پیشگیری نقش بیشتری ایفا کند و در این راستا سایر رسانه ها مانند خبرگزاریها، مطبوعات و شبکه های اجتماعی هم می توانند همکاری موثری داشته باشند.
 
صادقی اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر کار بسیار سخت و پیچیده ای است و به نظر می رسد سرعت کار در استان قزوین کم است و اگر احساس خطر نکنیم آسیب خواهیم دید.
 
معتادان بمب انفجاری هستند
 
وی بیان کرد: ۱۶۷ معتاد در استان جمع آوری شده اند که هر کدام منبع آلودگی و خطرند و مانند یک بمب ساعتی جامعه را تهدید می کنند و اگر ساماندهی آنها جدی گرفته نشود باید منتظر آسیب های بیشتری باشیم.
 
صادقی گفت: قرار بود برای ۱۶ نفر از معتادان شغل ایجاد کنیم اما هنوز در گام اول هستیم و همکاری دستگاه‌ها اصلا مطلوب نیست و به نظر می رسد روند رسیدگی به وضعیت معتادان متوقف شده است و باید این وضعیت اصلاح شود.
 
دادستان قزوین اضافه کرد: از ۱۶ تن از معتادان مدتی است هیچ خبری نیست و اگر وضعیت مشخص نشود باید منتظر جرایم دیگری از این افراد باشیم.
 
صادقی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در رسیدگی به وضعیت معتادان گفت: در جلسات و پشت میز خیلی خوب و مهندسی شده حرف می زنیم اما در مقام عمل فاصله زیادی با گفتارمان داریم و اگر دیر اقدام کنیم با اضافه شدن معتادان جدید مشکلات بیشتر خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: همه مسئولان وظیفه شرعی، اخلاقی، وجدانی، انسانی دارند تا به کمک معتادان بیایند و تا دیر نشده با انگیزه بالایی وارد کار شوند و برای ساماندهی معتادان اقدام کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *