رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

كتاب‌هایی برای تابستان كودكان/ زمانی برای بزرگ شدن

23:50 - 06 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۷۱۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
معرفی 10 كتاب انتشارات سوره مهر برای مطالعه كودكان و نوجوانان در روزهای گرم و پرفراغت تابستان.
 به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فصل تابستان و دغدغه نداشتن امتحان و مدرسه دانش آموزان، فرصت خوبی است كه آن‌ها را با خواندن كتاب های غیردرسی بیشتر آشنا كنید. انتشارات سوره مهر حوزه هنری، با انتشار كتاب‌هایی برای كودكان و نوجوانان، گزینه‌های خوبی را در اختیار والدین قرار می دهد تا انتخاب راحتی از جانب مولفه های رعایت شده در كتاب‌های مخصوص این قشر داشته باشند. در این یادداشت، بعضی از كتاب های منتشر شده در این حیطه را معرفی می كنیم تا بر اساس سلیقه و نیاز فرزندتان، آن ها را برای مطالعه‌شان در تابستان در نظر بگیرید.



خاك

این كتاب شامل چهار داستان كوتاه از خسرو باباخانی است. داستان های این كتاب بیشتر اتفاقاتی مربوط به دوران نوجوانی است. از كنار بعضی داستان‌ها بی تفاوت نمی توان گذشت. محتوای داستان‌ها، دغدغه‌های كودكان و نوجوانان از دنیای اطرافشان است؛ كودكانی كه در فقر بزرگ می‌شوند و شب‌ها را در رویای بزرگ شدن و برداشتن بار زندگی از دوش پدرانشان سپری می‌كنند. این كتاب در 56 صفحه در قطع رقعی منتشر شده است.

 
بالاتر از خانه عقاب

نویسنده این كتاب، عبدالمجید نجفی است. 12 داستان كوتاه این كتاب مخصوص نوجوانان است كه ماجرای آن ها واقعیت‌های اجتماعی است كه با تخیل نوجوانی درآمیخته است. اغلب این داستان‌ها به صورت اول شخص روایت شده‌اند كه می‌تواند برای نوجوانان جذابیت داشته باشد. این كتاب نیز در قطع رقعی و در 84 صفحه منتشر شده است.

 
پسرم قدش بلند است

«پسرم قدش بلند است» مجموعه داستانی است كه آناهیتا آروان آن را نوشته و توسط مركز  آفرینش‌های ادبی دفتر ادبیات كودك و نوجوان منتشر شده است. این كتاب ویژه رده سنی كودك و نوجوان است و تخیل‌های زیبای كودكانه به خوبی در آن دیده می‌شود. «پسرم قدش بلند است» 64 صفحه دارد و قطع آن رقعی است.
 

قاب طلایی

افسانه كبیری دانش آموز كلاس پنجم دبستان است. او به خاطر گرفتن جایزه از دوستش مریم جدا می افتد و ... در این كتاب، حسادت دنیای كودكانه به خوبی تصویر شده است. نویسنده این كتاب ام‌البنین شجاعی راد است و در 40 صفحه منتشر شده است.

 
نمایش سعید پایان نداشت

این كتاب نیز داستانی جذاب درباره پسری به نام سعید است كه روستایش را ترك می‌كند و برای كار به شهر می‌آید. در آنجا مشكلاتی برایش پیش می آید كه خواندن آن ها برای نوجوانان جذاب و آموزنده است. نویسنده «نمایش سعید پایان نداشت» حسین احمدی است.

 
عكس پشه‌ای

«عكس پشه‌ای» شامل مجموعه داستان‌های كودكانه با موضوعات مختلف است كه برای شخصیتی به نام «سعیدو» در دوران كودكی اتفاق می‌افتد و درواقع برای او تجربیاتی به وجود می آید كه كم كم نسبت به محیطش آشنایی پیدا می‌كند. این كتاب از 6 داستان مختلف با عناوین عكس پشه‌ای، در راه مدرسه، كیف، درخت، باغچه و ... تشكیل شده و نویسنده این كتاب، سیدسعید موسوی است.

 
من و رضا و آیدین

«من و رضا و آیدین» عنوان رمانی است كه نویسنده ان را برای گروه سنی نوجوانان نوشته است. این رمان حكایت نوجوانی است كه مادرش آرایشگر با عقاید مدرن و پدرش معروف به حاج آقا و پیرو عقاید سنتی است. این اختلاف عقیده بین پدر و مادر درواقع بخشی از داستان را شكل می دهد و ... این كتاب را سیدهاشم حسینی نوشته است.


زمانی برای بزرگ شدن

این كتاب داستان نوجوانی به نام محمود است كه پنهان از چشم پدر، عازم جبهه می شود در حالی كه برادر بزرگش، مسعود، عضو گروهك منافقین است. محمود را با همراهانش به یك اردوی تداركاتی می برند و از همان ابتدا دوران تجربه های جدی او آغاز می شود. او در اردوگاه متوجه رفت و آمدهای فرد مشكوكی می‌شود سپس طی ماجرایی آن شخص با یك منافق شناسایی و دستگیر می شوند. یكی از آن دو خود را با سیانور می‌كشد و دیگری اعتراف می كند كه یك عملیات ما در جنوب لو رفته است و ... نویسنده این كتاب، محسن مومنی است.

 
پسری كه كلاغ شد

برای نوجوانانی كه آرزوی پرواز دارند، خیال كلاغ شدن و جدایی از دنیای آدم ها و پیوستن به زندگی كلاغ ها در این كتاب توصیف می شود. كلاغك داستان بعد از سال ها جدایی از پدر و مادرش، وقتی می بیند كه آن‌ها پیر شده‌اند، ترجیح می دهد كه همان طور كلاغ بماند. پسری كه عاشق پرواز است ناگهان می‌بیند منقارش مثل چوبی ترك خورده و دمش مانند بادبزنی كاغذی، روی زمین افتاده است. این كتاب نوشته محمدكاظم مزینانی برای نوجوانان عاشق تغییر و تجربه توصیه می شود.

 
سایه روشن مثل زندگی

«سایه روشن مثل زندگی» داستان زندگی نوجوانی است كه پس از مرگ پدر برای تامین مالی خانواده، تحصیل و مدرسه را رها می كند و در جریان اتفاقات داستان تصمیم جدیدی می گیرد ... . نویسنده این كتاب، حمید نوایی لواسانی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *