اعزام 800 نیروی رزمی حمل و نقل هوایی آمریکایی به "افغانستان"

21:27 - 06 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۶۲۹
ارتش آمریکا اعلام کرد که در تابستان پیش رو، ۸۰۰ نیروی رزمی حمل و نقل هوایی آمریکایی به هدف پیشتیبانی لجستیکی به افغانستان اعزام خواهند شد.
اعزام 800 نیروی رزمی حمل و نقل هوایی آمریکایی به  به گزارش سرویس بین الملل به نقل از استارز اند استرایپس، کیمشا مک کلوم لشکر پیاده نظام در «فورت ریلی» ارتش آمریکا، اعلام کرد: حدود 800 سرباز از یک واحد هوایی این کشور در تابستان به افغانستان اعزام می‌شوند.
 
وی افزود: تیپ یکم رزمی حمل و نقل هوایی (CAB) لشکر پیاده نظام در فورت ریلی تحت برنامه جابجایی و چرخش نیرو به افغانستان اعزام خواهند شد.
 
واحد اعزامی از بالگردهای بلک هاوک، چینوک و آپاچی در افغانستان به کار خواهد گرفت و علاوه بر آن، مأموریت حمایت از عملیاتهای نظامی افغانستان را بر عهده دارد.
 
مک کلوم ادامه داد: این نیروها مأموریت‌های پزشکی و پشتیبانی لجستیکی را در افغانستان خواهند داشت.
 
اعزام این نیروها در حالی صورت می‌گیرد که در روزهای اخیز تنش‌ها و ناامنی‌ها به ویژه در شهر کابل افزایش یافته است.
 
در آخرین حاثه، انفجاری بزرگ در تظاهرات جنبش روشنایی رخ داد که بیش از 80 شهید و 230 نفر زخمی برجای گذاشت.
 
ارتش آمریکا همچنین چندی قبل نیز از اعزام 500 نیروی نظامی تازه نفس تحت برنامه «جابجایی و چرخش نیرو» تا تابستان سال جاری به افغانستان خبر داده بود.
 
در حالی که قرار بود با نزدیک شدن به پایان سال 2016 میلادی، تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان کاهش یابند و عملیاتهای نظامی واشنگتن در این کشور محدود شود اما «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در اوایل ماه ژوئن میلادی اعلام کرد که اختیارات نیروهای این کشور در افغانستان افزایش یافته است و نیروهای هوایی این کشور نیز از آزادی بیشتری در هدف قرار دادن طالبان برخوردارند.
 
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار گزارشی نوشت که آمریکایی‌ها در سال 2011 میلادی بیشترین حملات هوایی را در افغانستان انجام دادند و تا 31 می سال 2016 میلادی این تعداد به 86 حمله می‌رسد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *