رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حديثی كه بر درب بهشت حك شده است

9:41 - 06 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۵۵۱
حديثی از امام حسين(عليه السلام) براي ما به يادگار است و اين حديث بر روب درب بهشت حك شده و راز خوشبختی را در 4 مسئله بيان كرده است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از حج، مراسم سخنراني بِعثه مقام معظم رهبري در سرداب حضرت عباس(عليه السلام) شب گذشته با حضور اعضاي بِعثه مقام معظم رهبری و زائران ايرانی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين وزيری، سخنران بِعثه مقام معظم رهبری در اين مراسم معنوی با ذكر آيه ای از قرآن كريم نسبت به نحوه تأمين سعادت آدمی از ديگاه پيامبر اعظم(ص) اشاره كرد و گفت: در اين دنيا اگر به دنبال خوشبختی باشيم بايد مولفه هايی در نظر بگيريم.

وی افزود: حديثی از امام حسين(عليه السلام) براي ما به يادگار است و اين حديث بر روب درب بهشت حك شده و راز خوشبختی را در 4 مسئله بيان كرده است.

سخنران بِعثه مقام معظم رهبری عنوان كرد: اولين مسئله قناعت است؛ قناعت گنجی پايان ناپذير و پشتوانه اي مستحكم براي انسان باايمان است، دومين مسئله حق گو بودن است؛ انسان با شجاعت از حق دفاع كند و حق را بگويد.

حجت الاسلام و المسلمين وزيری اظهار كرد: در حق گفتن نبايد از ملامت و سرزنش برخی افراد ترسيد، بلكه با شجاعت از موضع حق خود دفاع كنيم.

سخنران بِعثه مقام معظم رهبری ترك حقد را مولفه سوم دانست و گفت: دل را از كينه توزی نسبت به ديگران پاك كنيم، با مردم با مهربانی و اخلاق خوب رفتار شود؛ همان گونه كه پيامبر(ص) به وسيله داشتن اخلاق نيكو توانستند بسياری از افراد را به دين اسلام دعوت كنند.

وی گفت: مجالست با نيكان و خوبان مؤلفه چهارم است؛ متاسفانه عده ای از افراد به دليل مجالست و نشست و برخاست با افراد بدنام به جهنم خواهند رفت و اين وعده قرآنی است، لذا انتخاب دوستان شايسته در تأمين سعادت انسان نقش به سزايی دارد.

در پايان اين مراسم زائران امام حسين (عليه السلام) با نغمه سرائی مداح اهل بيت(عليهم السلام) حاج علی اكبر رياحی اصل، به عزاداری و سينه زنی پرداختند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *