رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان تهران: با کارآفرینی موافقیم، اما با ایجاد زمینه برای ارتکاب جرم خیر

21:51 - 05 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۴۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست دادستان تهران با مسوولان برخی صنوف که بیش‌ترین ارتباط را با مردم دارند، شامل مشاوران املاک، نمایشگاه‌داران اتومبیل، آرایشگاه‌ها، پوشاک، قهوه‌خانه‌داران، رستوران‌داران، مهمان‌پذیرها و... با حضور برخی معاونان دادستان که سرپرستان نواحی مرتبط با صنوف می‌باشند و رییس پلیس اماکن تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ در این جلسه که روز سه‌شنبه (5 مرداد جاری) با هدف برنامه‌ریزی برای اتخاذ اقدامات پیش‌گیرانه نسبت به جرایم ارتکابی در بستر واحدهای صنفی تشکیل شد، عباس  جعفری دولت‌آبادی در مقام هشدار به اتحادیه‌های صنف حمل و نقل، به خبر یکی از روزنامه‌ها تحت عنوان «مثلث مرگ» که آماری از حوادث رانندگی را ارائه داده است، اشاره کرد و گفت: اتحادیه‌ای که اجازه می‌دهد راننده فاقد شرایط یا خودروی معیوب برای حمل و نقل به کار گرفته شود، نسبت به حوادث رانندگی و خسارات مادی و معنوی ناشی از آن، مسوولیت مدنی و ضمان دارد.

دادستان تهران به حمل و نقل شهری، تاکسی‌داران و تاکسی سرویس‌ها نیز اشاره کرد و در چرایی دقت زیاد نسبت به صدور مجوز برای این صنف گفت: این که بانویی از این آژانس‌ها مطالبه‌ی خودرو می‌کند، به لحاظ اعتمادی است که مردم نسبت به این صنوف دارند و اگر نسبت به تخلفات این صنف اغماض نماییم، موجبات ناامنی اجتماعی فراهم می‌شود. هم‌چنین است در صنف عکاس‌ها که بعضاً تصاویر مردم، که به عنوان اسرار آن‌ها، با آبرویشان مرتبط است را در سایت‌ها انتشار می‌دهند.

وی با گلایه از عملکرد برخی واحدهای صنفی از این دست، اظهار داشت: در ارتباط با عملکرد عکاسی‌ها، مدلینگ نیز قابل بحث است و لازم است در این حوزه با دقت بیشتری مجوز صادر شود.

صنف دیگری که دادستان تهران بر اهمیت آن تأکید کرد، صنوف مرتبط با حوزه‌ زنان مانند آرایشگاه‌ها بود.

وی با تأکید بر ضرورت کارآفرینی، اظهار داشت: اتحادیه‌ صنف آرایشگاه‌ها باید فعال شود؛ با کارآفرینی موافقیم، اما با ایجاد زمینه برای ارتکاب جرم خیر.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *